Ovaj sadržaj nije dostupan na izabranom jeziku, pa smo ga zasad omogućili na najbližem dostupnom jeziku.

Mudrost u praksi: razgovor sa Čipom Konlijem

Stručnjak za ugostiteljstvo govori o svojoj novoj knjizi i zašto je mudrost u ugošćavanju važna.
Objavio/la Airbnb na dan 21. avg 2018.
Materijal za čitanje od 4 min.
Ažurirano na dan 21. apr 2021.

Sa velikim zadovoljstvom razgovaramo sa Čipom Konlijem o njegovim razmišljanjima o odnosu između mudrosti i posla i tome kako mu je zajednica domaćina na Airbnb-u oblikovala karijeru. Ono što je Čip, dugogodišnji preduzetnik ugostitelj, strateški savetnik Airbnb-a, autor i predstavnik domaćina, uložio u zajednicu domaćina ima duboke korene i trajno nasleđe. Njegova nova knjiga, Mudrost na poslu: stvaranje modernog sredovečnog čoveka, tvrdi da će preoblikovati ideju starenja u priliku da ljudi podele znanje i ponovo postanu učenici.

P: Već dugi niz godina ulažete u gostoprimstvo i zajednicu domaćina na Airbnb-u. Kako je taj rad inspirisao mudrost o kojoj govorite u svojoj novoj knjizi?
Čip Konli
: „Pre svega, nedostaje mi naša zajednica domaćina. Tokom četiri godine koliko sam bio u liderskoj ulozi u preduzeću, obožavao sam da putujem po svetu i učim od naših domaćina. Postoji stara izreka: ‘Znanje govori, ali mudrost sluša’, i shvatio sam da su naši domaćini vešti slušaoci, ali i da neverovatno doprinose zajednici u celini. ‘Mudrost mase’ (naše globalne zajednice domaćina) mnogo čemu me je naučila i nadam se da će videti neke od svojih stavova predstavljene u mojoj novoj knjizi, koja govori o tome zašto svet treba da ceni mudrost u svetu u kojem sve više dominira tehnologija.“

P: Šta domaćini mogu da primene iz vašeg pristupa mudrosti na sopstvene metode ugošćavanja?
Konli
: „Fascinantno mi je to što sam bio duplo stariji od prosečnog zaposlenog u Airbnb-u tokom svojih pet i po godina u preduzeću (poslednjih godinu i po dana kao konsultant). Dao sam sve od sebe da budem predstavnik naše zajednice domaćina, a naročito onih koji su malo stariji. Brajan i njegovi suosnivači zaista cene to što, od svih demografskih grupa, domaćini od 50 i više godina dobijaju najviše ocene gostiju na Airbnb-u. Postoji nekoliko mogućih razloga za to: posvećivanje više vremena veštinama ugošćavanja, sve veća emocionalna inteligencija (ključna karakteristika sjajnih domaćina) kako starimo i, možda, dugoročna posvećenost ugošćavanju kao izvoru prihoda nakon penzionisanja. Ne mislim da određena starosna grupa drži monopol na mudrost, ali to je ipak osobina koja zahteva da se u nju uloži vreme.“

P: Kako se za vas koncept gostoprimstva menjao, ili nije, u vašim dvadesetim, tridesetim, četrdesetim godinama i kasnije?
Konli
: „Kada sam osnovao Joie de Vivre Hospitality u svojim dvadesetim (1987), preduzeće je bilo jedno od prvih u SAD koja se bave butik hotelima. Pokazali smo tada da sve veći broj putnika traži personalizovane, lokalizovane hotele. Zanimljivo je da smo promenili naziv pozicije naših agenata na recepciji iz „službenika“ u „domaćine“, tako da mi je ideja ugošćavanja u krvi već 32 godine. Tokom 24 godine, koliko sam bio direktor tog preduzeća, napravili smo 52 butik hotela i postalo je jasno da su i veliki globalni lanci hteli da više liče na butik hotele (više pažnje je usmereno na dizajn, bolje restorane i barove, više fokusa na lokalne doživljaje itd.). Kada sam se pridružio Airbnb-u kao Direktor globalnog gostoprimstva i strategije, video sam da je taj novi talas deljenja domova u stvari inovacija butik hotela u velikom, jer je tehnologija omogućila Airbnb-u da fokus na lokalizovano gostoprimstvo učini globalnim. Kada mi je Brajan Česki zatražio da se pridružim preduzeću pre pet i po godina, pitao me je: ‘Da li biste želeli da demokratizujete gostoprimstvo?’ I mislim da je upravo to ono što su Airbnb i naša neverovatna zajednica domaćina uradili.“

P: Koji je prvi savet koji biste dali novom domaćinu odmah na početku?
Konli
: „Kvalitet koji imaju svi naši najbolji domaćini širom sveta jeste kombinacija odlične organizovanosti i sjajnog gostoprimstva i empatije. To su dve različite osobine i neki domaćini su bolji u jednoj u odnosu na drugu. Međutim, oni koji mogu da savladaju obe – ponekad je to dvoje ljudi koji kombinuju te osobine – biće veoma uspešni.“

P: Šta sledeće planirate, Čipe? Šta želite da vam donese naredna sezona?
Konli
: „I dalje sam strateški savetnik Brajana i njegovog rukovodećeg tima. Tokom pisanja knjige Mudrost na poslu shvatio sam koliko ljudi u srednjim godinama i stariji želje da preispitaju svoje živote i karijere, ali koliko malo sredstava imamo da ljudima olakšamo buđenje tokom srednjih godina. Tako sam stvorio prvu školu mudrosti za ljude srednjih godina na svetu, Akademiju za moderne sredovečne ljude, posvećenu obezbeđivanju mesta i alatki za početak preformulisanja životnog iskustva polaznika. To je kampus na plaži sat vremena severno od Kabo San Lukasa u južnoj Bahi, u Meksiku, tako da sam ponovo u ugostiteljskom poslu. Dolaze nam ljudi iz celog sveta.“

Da biste saznali više o Čipovoj knjizi i Akademiji za moderne sredovečne ljude, posetite njegov veb-sajt.

Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.

Airbnb
21. avg 2018.
Da li vam je ovo bilo korisno?