Kako da dočekate prve goste s Airbnb-a
Možda ćete imati pitanja o tome kako da se spremite za prve goste. Evo nekoliko saveta kako da sve protekne glatko.
Omogućite jednostavan ulazak u smeštaj
Osmislite jednostavan i pouzdan postupak. Dodajte uputstva za dolazak u smeštaj, način ulaska u smeštaj i postupna uputstva za ulazak u smeštaj u vodiču za dolazak. Mnogi gosti najradije biraju samouslužni ulazak, koji omogućava da uđu u smeštaj bez vašeg prisustva.
Gosti mogu pristupiti vašim uputstvima za dolazak u detaljima putovanja 48 sati pre planiranog vremena dolaska, odnosno 24 sata pre ako imate fleksibilna pravila otkazivanja.
Predvidite potrebe gostiju
Svaki gost je drugačiji, ali većina očekuje da ima pristup određenim stavkama i informacijama. Preduzmite ove korake da biste osigurali prijatan boravak.
Obezbedite dovoljne količine osnovnih potrepština. Tu spadaju peškiri, posteljina, jastuci, sapun i toalet-papir.
Budite dostupni. Imajte plan za brzo rešavanje problema i podsetite goste da vam se mogu javiti ako nešto iskrsne.
Dodajte uputstvo za kuću. Navedite važne informacije, npr. kako pristupiti internetu i koristiti uređaje. Ostavite odštampanu verziju na mestu gde će je gosti lako naći.
- Dodajte vodič. Podelite svoje lokalne savete, uključujući mesta za večeru, kupovinu, razgledanje znamenitosti i doživljaj prirode.
Komunicirajte pravovremeno i često
Svaka vaša interakcija sa gostima je prilika da definišete očekivanja i pokažete da brinete o njihovim potrebama.
Stvorite prijatno okruženje. Dajte prioritet praksama kojima se niko ne isključuje da bi se svaki gost osećao prijatno u vašem prostoru. Za početak jednostavno pitajte goste šta bi doprinelo da se osećaju kao kod kuće.
Imajte razumevanja. Trudite se da sagledate svaku situaciju iz perspektive gosta.
Reagujte što pre. Ako imate dobru stopu odgovora, to doprinosi da se vaš smeštaj bolje rangira u rezultatima pretrage gostiju na Airbnb-u. Koristite aplikaciju za brzu komunikaciju i konfigurišite zakazane poruke da biste pružali korisne informacije u važnim trenucima, recimo pri dolasku.
Evo nekoliko primera poruka koje možete zakazati u određeno vreme. Ovi primeri koriste kratke šifre, odnosno čuvare mesta koji automatski unose podatke o rezervaciji, smeštaju i gostima. Umetnite ih iz padajućeg menija jer neće funkcionisati ako ih ručno unesete.
Održavajte prostor čistim i urednim
Gosti očekuju da zateknu čist prostor kad stignu. Osmislite rutinu čišćenja svih površina, podova i tkanina.
Proverite da li ima fleka, prljavštine i dlaka. Mesta koja se često previde su ispod kreveta, unutar fioka i zavese/venecijaneri.
Birajte neutralne mirise. Jaki mirisi bilo koje vrste mogu biti odbojni gostima. Otvorite prozore dok čistite i koristite blaga, višenamenska sredstva za dezinfekciju.
- Uklonite ili odložite lične stvari. To može doprineti da smeštaj bude prijatniji i manje pretrpan.
Tražite i pišite utiske
Vi i gosti imate 14 dana po odlasku gosta da napišete utiske jedni o drugima. Utisci su skriveni sve dok i vi i gost ne napišete utisak ili dok ne prođe 14-dnevni rok za pisanje utiska. Takođe, gosti mogu zvezdicom da ocene opšti utisak i šest potkategorija: čistoća, tačnost, ulazak, komunikacija, lokacija i odnos cena–kvalitet.
Prvih nekoliko utisaka je posebno važno. Ukupna ocena će se prikazivati na stranici vašeg smeštaja kad dobijete tri utiska i može da utiče na položaj u rezultatima pretrage. Razmislite o zakazivanju poruke za dan odlaska, u kojoj goste ljubazno molite da napišu utisak o boravku.
Budite iskreni i obazrivi kad pišete utiske i primenjujte iste standarde pri ocenjivanju svakog gosta. Proces pisanja utisaka doprinosi izgradnji poverenja gostiju i domaćina.
Edukativni serijal: Ugošćavanje po prvi put
Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.