Pretvaranje velike potražnje u veliku zaradu

Koristite Airbnb-ove alatke za ugošćavanje da biste na najbolji način iskoristili sezonsku gužvu.
Objavio/la Airbnb na dan 6. jan 2025.
Ažurirano na dan 19. mar 2025.

Praznici, veliki događaji i povoljni vremenski uslovi mogu da povećaju interesovanje za vaš smeštaj. Airbnb-ove alatke za ugošćavanje omogućavaju vam da na najbolji način iskoristite ove periode velike potražnje. Razmislite o ovim koracima za povećanje zarade.

Redovno ažurirajte kalendar

Jedan od načina da se pripremite za sezonu visoke potražnje je da otvorite dodatna noćenja u kalendaru. To doprinosi češćem prikazivanju vašeg smeštaja u rezultatima pretrage i može da poveća vašu zaradu.

Otvorite kalendar smeštaja i potražite blokirana noćenja prikazana sivom bojom. Otvorite sva blokirana noćenja tokom kojih možete da ugošćavate.

Ako produžite period raspoloživosti, gosti će moći da rezervišu još više unapred. Ova strategija je posebno efikasna za područja sa predvidljivim periodima velike potražnje, kao što su godišnje velike manifestacije ili zimske i letnje sezone.

Kalendar se otvara dan po dan, bez obzira na period raspoloživosti. Na primer, ako je vaš period 12 meseci, gosti mogu da rezervišu vaš smeštaj do godinu dana pre tekućeg datuma, a raspoloživost će se svakodnevno ažurirati.

Odredite konkurentne cene

Proverite cene sličnih smeštaja u vašem području da biste ostali konkurentni tokom sezona velike potražnje. Da biste uporedili slične smeštaje, otvorite kalendar svog smeštaja i izaberite period od najviše 31 noćenja.

Na mapi vašeg područja videćete prosečne cene sličnih smeštaja. U faktore koji određuju koji objekti su slični spadaju lokacija, veličina, odlike, sadržaji, ocene, utisci i drugi smeštaji koje gosti listaju dok razmatraju vaš smeštaj.

Smeštaji s cenama nižim od drugih sličnih smeštaja u blizini obično imaju bolji položaj u rezultatima pretrage.

Ako nudite istu cenu za svako noćenje, razmislite o tome da promenite cene radnim danom i vikendom kako bi odgovarale smenama u potražnji. Dinamične cene mogu doprineti povećanju broja rezervacija.

Dodajte popust

Dodavanje popusta je još jedan način da privučete pažnju gostiju. Možete da uslužite različite putnike tako što ćete ponuditi sledeće:

  • Nedeljni i mesečni popusti. Razmislite o tome da ponudite nedeljne popuste za boravke od sedam ili više noćenja i mesečne popuste za boravke od 28 ili više noćenja. Time se može produžiti prosečna dužina boravka u vašim smeštajima i smanjiti broj smena gostiju.
  • Popust na rane rezervacije. Dodajte popust na rezervacije ugovorene 1 do 24 meseca pre dolaska i izgradite snažnu bazu rezervacija pre sezonskih gužvi.
  • Popust na rezervacije u zadnjem trenutku. Ako snizite cenu noćenja kako se bliži datum dolaska, možete da privučete putnike koji spontano rezervišu. Popusti na rezervacije ugovorene od 1 do 28 dana pre dolaska mogu doprineti tome da popunite kalendar i povećate zaradu.

Gostima se u rezultatima pretrage i na stranici vašeg smeštaja prikazuje posebna oznaka za nedeljne ili mesečne popuste od 10% ili više, kao i za popuste na rane rezervacije od 3% ili više. Vaša cena sa popustom se prikazuje pored vaše prvobitne cene, koja je precrtana.

Imajte na umu da popust na rane rezervacije nije dostupan kada su uključene Pametne cene i da popusti na duže boravke moraju da budu u skladu s lokalnim pravilima i propisima.

Konfigurišite foto-obilazak

Odlične fotografije privlače pažnju, jasno definišu očekivanja i ulivaju poverenje gostima da rezervišu vaš dom. Razmislite o tome da ažurirate fotografije smeštaja dok se pripremate za sezonu velike potražnje.

  • Napravite plan za fotografije. Fokusirajte se na to da snimite fotografije koje ističu jedinstvene detalje vašeg doma, popularne sadržaje i sadržaje za olakšan pristup. Iz različitih perspektiva snimite svaku prostoriju i svaki prostor koji gosti mogu da koriste.
  • Otpremite horizontalne fotografije visoke rezolucije. Fotografije treba da imaju bar 800 piksela sa 1200 piksela. Veće datoteke su bolje, do oko 10 megabajta.
  • Pozovite profesionalnog fotografa. Razmislite o tome da angažujete profesionalnog fotografa. Airbnb vas može povezati sa profesionalnim fotografom u određenim gradovima širom sveta.
  • Kreirajte foto-obilazak. Airbnb-ova alatka automatski razvrstava otpremljene fotografije po prostorijama da bi gosti lakše shvatili raspored prostorija u vašem domu. Možete da premeštate, uklanjate i dodajete fotografije, dodajete detalje za svaku prostoriju i pišete opise za svaku fotografiju.

Pojednostavite dolazak i odlazak

Drugi način da učinite smeštaj privlačnijim je da pojednostavite dolazak i odlazak.

  • Dodajte samouslužni ulazak. Ugradnja elektronske brave, vrata sa šifrom ili sefa za ključeve omogućava gostima da otključaju ulaz pomoću šifre. Mnogi gosti više vole praktičnost i fleksibilnost samouslužnog ulaska u smeštaj, a to vam može uštedeti vreme. Koji god način da izaberete, važno je da svakom gostu date jedinstvenu šifru za pristup.
  • Navedite uputstva za odlazak. Navedite jasne i jednostavne korake, npr. gde da ostave ključeve i šta treba da isključe.

„Važno je da ne preopterećujete goste tim zadacima jer poslednje što želim da zapamte jeste koliko je dugačka bila ta lista pre odlaska“, kaže Kejti, članica Savetodavnog odbora domaćina i superdomaćin u Palm Springsu u Kaliforniji. „Mogli biste da osvojite utisak sa pet zvezdica samo zato što nemate dugačku listu za odlazak.“

Pridružite se lokalnom klubu domaćina

Stotine klubova domaćina širom sveta pomažu domaćinima na Airbnb-u da se povežu i uče jedni od drugih. Videli smo da članovi ovih lokalnih klubova zarađuju dvostruko više od domaćina koji nisu članovi kluba* i da je skoro tri puta veća verovatnoća da budu superdomaćini.**

U popularne aktivnosti kluba spadaju:

  • razmena saveta o ugošćavanju koji bi mogli da povećaju zaradu
  • diskutovanje o propisima o izdavanju na kraće
  • deljenje pouzdanih lokalnih usluga (higijeničari, vodoinstalateri itd.)
  • prisustvovanje ekskluzivnim okupljanjima sa ciljem poslovnog povezivanja

*Prema internim podacima Airbnb-a, kad se uporede prosečna zarada i prosečne ocene članova Airbnb-ovih klubova domaćina iz celog sveta u odnosu na celu svetsku populaciju domaćina od septembra 2022. do septembra 2023. Podaci o zaradi se razlikuju u zavisnosti od lokacije, sezone i tipa smeštaja.

**Prema internim podacima Airbnb-a o statusu superdomaćina za domaćine koji su se pridružili od jula 2023. do jula 2024.

Vi u svakom trenutku upravljate cenama i drugim podešavanjima. Vaši rezultati mogu da variraju.

Domaćinima je plaćeno za učešće u intervjuima.

Saveti za ugošćavanje podležu lokalnim zakonima.

Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.

Airbnb
6. jan 2025.
Da li vam je ovo bilo korisno?