Kako preduprediti potencijalne probleme koje nosi ugošćavanje

Dajana, superdomaćin, deli savete kako da se domaćini izbore sa tešim trenucima.
Objavio/la Airbnb na dan 11. dec 2019.
Video od 3 min.
Ažurirano na dan 25. avg 2022.

Najvažnije informacije

  • Imajte pri ruci kontakt podatke vodoinstalatera, električara i pomoćnog domaćina da biste što lakše rešili problem

  • Redovno održavanje doprinosi da vaš prostor izgleda odlično

  • Otvorena komunikacija i empatija vam mogu pomoći da sprečite probleme i kontrolišete situaciju kada se dese

I kada se maksimalno trudite, problemi se ponekad dese. Gost možda ne može da nađe ključ koji ste mu ostavili ili možda dođe do začepljenja odvoda. Iako se veliki problemi vrlo retko događaju, uspešni domaćini imaju plan i za neočekivane situacije.

Evo kako Dajana, superdomaćin iz Ouklanda (Kalifornija), preporučuje da se nosite sa izazovnim situacijama tokom ugošćavanja.

1. Okupite tim za podršku

Ugošćavanje je stvar zajednice, a ta zajednica obuhvata ljude koji pomažu da se vaše ugošćavanje odvija bez problema.

„Imamo pri ruci imena i brojeve vodoinstalatera, električara i higijeničara“, kaže Dajana. Kad nije u gradu, Dajana ima zamenu. Ulogu domaćina preuzima njena sestra, koja je uvek na raspolaganju gostima. „Nikada se nećemo naći u bezizlaznoj situaciji ako dođe do nekog problema.“

Imamo pri ruci imena i brojeve vodoinstalatera, električara i higijeničara.
Diana,
Oukland, Kalifornija

2. Redovno održavajte prostor

Šta je bolje nego da budete spremni da se brzo pozabavite cevima koje cure ili pokvarenom grejalicom? Ne dozvoliti da do problema uopšte dođe.

„Imam kontrolnu listu za održavanje koju revidiram svake godine“, kaže Dajana. „Neke stvari rešavam sama, a za neke tražim pomoć stručnjaka. Svaki prostor je drugačiji, ali je važno odrediti šta je bitno da bi smeštaj bio u odličnom stanju za goste.“

Dijanina godišnja kontrolna lista za održavanje obuhvata:

  • Čišćenje oluka od lišća i druge prljavštine
  • Provera da li rade sve jedinice za grejanje, ventilaciju i klimatizaciju
  • Pranje teško dostupnih krovnih prozora da bi prostor bio dobro osvetljen

3. Neka komunikacija bude prioritet

Za efikasnu komunikaciju sa gostima bitno je da budete iskreni i realni.

„Mislim da je jako važno ne obećavati previše, ali se uvek truditi što više komunicirati“, kaže Dajana. „Čak i ako nemam spremno rešenje, javljam gostu na koji način radim na rešavanju problema.“

Kada je cev pukla neposredno pre dolaska gosta, Dajana je odmah okrenula telefon.

„Nazvala sam gosta, rekla mu da radimo na rešavanju problema i pitala ga možemo li da pomerimo vreme dolaska“, kaže Dajana. „Ponudila sam mu i kasniji odlazak, što mu se dopalo, i ostavila flašu vina i poruku zahvalnosti. Mnogim gostima otvorena komunikacija i mali znakovi pažnje – bilo da se radi o vinu ili poklon-kartici za lokalni kafić – mnogo znače.“

Mislim da je jako važno ne obećavati previše, ali se uvek truditi što više komunicirati.
Diana,
Oukland, Kalifornija

4. Saslušajte i pokažite razumevanje

„Imamo vrlo nezgodna vrata koja gosti često ne znaju da otvore, iako sam uputstva navela i u uputstvu za kuću i u uputstvima za ulazak“, kaže Dajana. „Kada se to dogodi, uvek saslušam njihovo nezadovoljstvo i onda im strpljivo pružim uputstva telefonom ili lično.“

Nekoliko stvari koje je Dajana naučila slušajući goste tokom godina:

  • Omogućite ulazak bez ključa da biste olakšali dolazak
  • Osigurajte dovoljno spoljnog osvetljenja da bi gosti bezbedno stigli po mraku
  • Unapred pitajte goste o putovanju i ponovo naglasite vreme dolaska i odlaska
Ne mogu dovoljno da naglasim koliko je važno saslušati, imati razumevanja i biti čovek.
Diana,
Oukland, Kalifornija

5. Predupredite uobičajene probleme

Rani dolasci gostiju, kasni odlasci i problemi sa čistoćom mogu da budu izazov. Evo nekoliko ideja za ublažavanje potencijalnih problema:

  • Jasno navedite vreme dolaska i odlaska i obrazložite („Planirajte dolazak najranije u 15:00 da bi higijeničari imali dovoljno vremena da spreme sobu za vas“)
  • Odredite podešavanja rezervacija tako da imate više vremena za čišćenje
  • Razmislite da gostima ponudite mogućnost da kod vas ostave prtljag ako znate da će stići ranije
  • Navedite ključne detalje – kako ući u smeštaj, kako prostor izgleda itd. – u opisu smeštaja i uputstvima za ulazak da biste lakše definisali očekivanja
  • Sastavite uputstvo za kuću sa uputstvima za pristup Wi-Fi mreži i korišćenje složenijih uređaja

Ako predupredite potencijalne probleme pre nego što do njih dođe, korak ste bliže tome da vam gosti budu veoma zadovoljni.

A ako i dalje imate pitanja ili naiđete na probleme, možete da nam se obratite za pomoć.

Dajana nije zaposlena u Airbnb-u niti radi prema uputstvima Airbnb-a. Kao domaćin i motivator domaćina, udružila se s Airbnb-om da bi svoja razmišljanja stavila na papir i napravila ovaj video. Sva mišljenja, anegdote i izjave su verodostojni, njeni su i nisu službene izjave Airbnb-a.

Najvažnije informacije

  • Imajte pri ruci kontakt podatke vodoinstalatera, električara i pomoćnog domaćina da biste što lakše rešili problem

  • Redovno održavanje doprinosi da vaš prostor izgleda odlično

  • Otvorena komunikacija i empatija vam mogu pomoći da sprečite probleme i kontrolišete situaciju kada se dese

Airbnb
11. dec 2019.
Da li vam je ovo bilo korisno?