Usavršavanje špica sezone

Otvorite kalendar, odredite konkurentnu cenu i pojednostavite postupak dolaska i odlaska.
Objavio/la Airbnb na dan 11. nov 2024.
Ažurirano na dan 19. mar 2025.

Bliži se špic sezone. Evo nekoliko načina da uz pomoć Airbnb-ovih alatki za ugošćavanje optimalno iskoristite period kad je potražnja gostiju najveća.

Redovno ažurirajte kalendar

Pripremite se za sezonu visoke potražnje u vašem području tako što ćete otvoriti dodatna noćenja u kalendaru. To doprinosi češćem prikazivanju vašeg smeštaja u rezultatima pretrage i može da poveća vašu zaradu.

Uzmite u obzir minimalnu dužinu boravka kada otvarate noćenja u kalendaru. Moraćete da ostanete u okviru minimalnog broja noćenja ili da smanjite standardnu minimalnu dužinu boravka. Možete i da kreirate prilagođenu dužinu boravka za određena noćenja koja ste otvorili.

„Posebno je važno da kalendar bude otvoren tokom sezone visoke potražnje“, kaže Miranda, superdomaćin u Litl Roku u Arkanzasu. „Umesto da uzimam nekoliko slobodnih dana između smena gostiju, trudim se da budem fleksibilnija tokom te sezone kako bih mogla da ugostim još veći broj gostiju.“

Otvorite kalendar ponude i potražite blokirana noćenja prikazana sivom bojom. Otvorite sva blokirana noćenja tokom kojih možete da ugošćavate.

Ako produžite period raspoloživosti preko minimalnog perioda od tri meseca, gosti će moći da rezervišu još više unapred. Datume u kalendaru možete da otvorite do dve godine unapred. Vaša ponuda će se pojavljivati u više rezultata pretrage i na kraćoj listi rezultata ako u tom trenutku bude bilo manje raspoloživih smeštaja.

Kalendar se otvara dan po dan, bez obzira na period raspoloživosti. Na primer, ako je vaš period 12 meseci, gosti mogu da rezervišu vaš smeštaj do godinu dana pre tekućeg datuma.

„Iskoristite prednosti velike potražnje“, kaže Džimi, superdomaćin u Palm Springsu u Kaliforniji. „Možda drugi domaćini nisu spremni i njihovi kalendari nisu otvoreni. Dakle, ako budete razmišljali unapred, iskoristićete te periode velike potražnje.“

Odredite konkurentne cene

Da biste ostali konkurentni tokom špica sezone, proverite cene sličnih ponuda u vašem području i razmislite o korekciji cene noćenja. Ako nudite istu cenu za svako noćenje, razmislite o tome da promenite cene radnim danom i vikendom kako bi odgovarale promenama potražnje. Dinamične cene mogu doprineti povećanju broja rezervacija i zarade.

Da biste uporedili slične ponude, otvorite kalendar svoje ponude i izaberite period od najviše 31 noćenja. 

Na mapi vašeg područja videćete prosečne cene sličnih ponuda u vašem području. Dugmad na mapi vam omogućava da vidite rezervisane ili nerezervisane ponude. U faktore koji određuju koje ponude su slične spadaju lokacija, veličina, odlike, sadržaji, ocene, utisci i druge ponude koje gosti listaju dok razmatraju vašu.

Ponude sa cenama nižim od drugih sličnih ponuda u blizini obično imaju bolji položaj u rezultatima pretrage.

„Ako je gužva, a još uvek ne dobijamo rezervacije, još jednom ću proveriti objekte u svom području“, kaže Felisiti, superdomaćin u Sidneju u Australiji. „Moram da imam konkurentne cene.“

Dodajte popust

Dodavanje popusta je još jedan način da privučete pažnju gostiju tokom sezone povećane potražnje. Možete da uslužite različite putnike tako što ćete ponuditi sledeće:

  • Nedeljni i mesečni popusti. Razmislite o tome da ponudite nedeljne popuste za boravke od sedam ili više noćenja i mesečne popuste za boravke od 28 ili više noćenja. To može doprineti poboljšanju položaja u rezultatima pretrage, popunjavanju slobodnih termina u kalendaru i proređivanju smena gostiju.
  • Popust na rane rezervacije. Dodavanje popusta na rane rezervacije za rezervacije ugovorene 1 do 24 meseca pre dolaska može doprineti privlačenju gostiju koji planiraju unapred.

Gostima se u rezultatima pretrage i na stranici vaše ponude prikazuje posebna oznaka za nedeljne ili mesečne popuste od 10% ili više, kao i za popuste na rane rezervacije od 3% ili više. Cena sa popustom se prikazuje pored prvobitne cene, koja je precrtana.

Imajte na umu da popust na rane rezervacije nije dostupan kad su uključene Pametne cene i da popusti na duže boravke moraju da budu u skladu s lokalnim pravilima i propisima.

„Popust na rane rezervacije koristim prilikom konfigurisanja kalendara za datu godinu“, kaže En, superdomaćin u Taragoni u Španiji. „Tako obično brzo popunim kalendar, a ljudi koji dobiju popust uglavnom ne otkazuju.“

Pojednostavite dolazak i odlazak

Potražite načine da pojednostavite dolazak i odlazak gostiju. Navedite uputstva za dolazak da biste gostima objasnili kako da nađu vaš smeštaj i otključaju ulazna vrata kad stignu.

  • Unesite važne detalje. U vodiču za dolazak možete da odredite i prilagodite način ulaska u smeštaj, vreme dolaska i uputstva za dolazak. Ako omogućite samouslužni ulazak pomoću elektronske brave, vrata sa šifrom ili sefa za ključeve, gosti mogu da otključaju ulaz pomoću šifre, čak i ako stignu kasno noću.
  • Pokažite kako se ulazi u smeštaj. Dodajte fotografije ili video da bi gosti mogli lakše da zamisle taj postupak. Zamolite prijatelja da testira vaša uputstva kako biste bili sigurni da su jasna.

Smatrajte odlazak završnim utiskom koji će gosti poneti o vašem prostoru. Ako ne zakomplikujete odlazak, podsetićete ih koliko im je lepo protekao boravak.

  • Navedite jasna uputstva za odlazak. Izaberite neke od zadataka iz vodiča za dolazak. Objasnite gostima šta je najvažnije da urade pre odlaska, poput isključivanja uređaja i zaključavanja. Svako može da pročita ta uputstva pre nego što rezerviše.
  • Pojednostavite stvari što je više moguće. Razmislite da li je neophodno da gosti obavljaju određene zadatke, kao što su sakupljanje korišćenih peškira i bacanje smeća.

„Važno je da gosti imaju samo jedno ili dva jednostavna uputstva jer odlaze iz vašeg objekta“, kaže Karen, superdomaćin u Nelsonu u Kanadi. „To im mnogo olakšava stvari.“

Vi u svakom trenutku upravljate cenama i drugim podešavanjima. Vaši rezultati mogu da variraju

Domaćinima je plaćeno za učešće u intervjuima.

Saveti za ugošćavanje podležu lokalnim zakonima.

Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.

Airbnb
11. nov 2024.
Da li vam je ovo bilo korisno?