Kako postati superdomaćin
Airbnb-ov program za superdomaćine ističe najbolje ocenjene, najiskusnije domaćine.
Slavimo i nagrađujemo izuzetno gostoprimstvo značkom na stranici smeštaja, što može dovesti do većeg broja rezervacija. Oko 59% gostiju kaže da ih status superdomaćina čini sigurnijim u kvalitet smeštaja, a superdomaćini zarađuju 60% više od domaćina koji to nisu.* Superdomaćini imaju i pristup posebnom timu za podršku zajednici, pozivima na posebne događaje, kuponima za putovanja i poboljšanju u rezultatima pretrage.
Više od 1,3 miliona domaćina postali su superdomaćini, a to možete i vi tako što ćete povećati broj rezervacija i pružiti odlično gostoprimstvo.** Nekoliko izmena kalendara, osvežavanje smeštaja i posebna pažnja u komunikaciji mogu mnogo da znače.
Ispunite uslove
Superdomaćin mora da bude vlasnik smeštaja sa aktivnim nalogom i da ispunjava ova četiri kriterijuma u proteklih 365 dana:
- Ostvarite dovoljan broj rezervacija. Ostvarite najmanje 10 rezervacija ili tri rezervacije koje ukupno imaju najmanje 100 noćenja tokom tri boravka.
- Izbegavajte otkazivanja. Održavajte stopu otkazivanja manju od 1%, uz izuzetke za otkazivanja zbog velikih uznemirujućih događaja ili iz drugih opravdanih razloga.
- Odgovarajte gostima. Zadržite stopu odgovora od bar 90%. Stopa odgovora predstavlja procenat novih upita gostiju na koje ste odgovorili u roku od 24 sata.
- Dajte prednost gostoprimstvu. Održavajte ukupnu ocenu od 4,8 ili više.
Jasno i brzo odgovaranje, izbegavanje otkazivanja i davanje prednosti gostoprimstvu takođe doprinose da se vaš dom istakne u pretrazi i da povećate zaradu.
Evo saveta koji će vam pomoći da ispunite ove kriterijume i počnete da imate koristi od statusa superdomaćina.
Redovno ažurirajte kalendar
Ako otvorite više noćenja u kalendaru, vaš smeštaj će se češće prikazivati u rezultatima pretrage i povećaće vam se šanse da ugostite dovoljno gostiju da biste ispunili kriterijume za status superdomaćina.
Otvorite kalendar smeštaja i potražite blokirana noćenja prikazana sivom bojom. Otvorite sva blokirana noćenja tokom kojih možete da ugošćavate.
Ako omogućite kraće boravke, to je još jedan način koji može doprineti da se vaš smeštaj češće prikazuje u rezultatima pretrage. Minimalnu dužinu boravka možete da prilagodite prema danu u nedelji. Na primer, ako je potražnja gostiju veća tokom vikenda, možete da dozvolite jednodnevne boravke tokom radne nedelje, ali ne i kada gosti rezervišu za petak ili subotu uveče.
Ako gostima pružite veću fleksibilnost i mogućnost da rezervišu termine bliže dolasku, takođe ćete lakše privući veći broj rezervacija. Izaberite minimalno vreme od rezervisanja do dolaska, u zavisnosti od toga koliko vam je vremena potrebno između rezervacije gosta i njegovog dolaska.
Možete da dozvolite i zahteve sa kraćim rokom za rezervaciju od onog koji ste odredili kao minimalan. Biće zatraženo da pregledate i odobrite takve zahteve.
Odredite konkurentne cene
Smeštaji sa cenama nižim od drugih sličnih smeštaja u blizini obično imaju bolji položaj u rezultatima pretrage. Razmislite o korekciji cene noćenja u odnosu na konkurenciju kako biste lakše ostvarili najmanje 10 boravaka.
Da biste proverili cene sličnih smeštaja u vašem području, otvorite kalendar svog smeštaja i izaberite period od najviše 31 noćenja.
Na mapi vašeg područja videćete prosečne cene sličnih smeštaja. U faktore koji određuju koji smeštaji su slični spadaju lokacija, veličina, odlike, sadržaji, ocene, utisci i drugi smeštaji koje gosti listaju dok razmatraju vaš smeštaj.
Ako nudite istu cenu za svako noćenje, razmislite o prilagođavanju cena za radne dane i vikende kako biste privukli više gostiju. Različite cene za različito doba nedelje vam mogu olakšati da povećate broj rezervacija i zaradu.
Dodajte popust
Dodavanje popusta je još jedan način da privučete pažnju gostiju. Možete da uslužite različite putnike tako što ćete ponuditi sledeće:
- Nedeljni i mesečni popusti. Razmislite o tome da ponudite nedeljne popuste za boravke od sedam ili više noćenja ili mesečne popuste za boravke od 28 ili više noćenja. Time se može produžiti prosečna dužina boravka u vašim smeštajima i smanjiti broj smena gostiju.
- Popust na rane rezervacije. Dodajte popust na rezervacije ugovorene od 1 do 24 meseca pre dolaska i izgradite snažnu bazu rezervacija pre sezonskih gužvi.
Gostima se u rezultatima pretrage i na stranici vašeg smeštaja prikazuje posebna oznaka za nedeljne ili mesečne popuste od 10% ili više, kao i za popuste na rane rezervacije od 3% ili više. Cena sa popustom se prikazuje pored prvobitne cene, koja je precrtana.
Imajte na umu da popust na rane rezervacije nije dostupan kada su uključene Pametne cene i da popusti na duže boravke moraju da budu u skladu s lokalnim pravilima i propisima.
Naglasite gostoprimstvo sa pet zvezdica
Gosti cene brzu i jasnu komunikaciju, a kriterijumi za superdomaćine zahtevaju da domaćin ima stopu odgovora od najmanje 90%. Konfigurisanje brzih odgovora doprinosi da jednostavnije i efikasnije odgovarate gostima.
Brzi odgovori su šabloni kratkih poruka koji se odnose na određene teme koje se domaćinima često postavljaju. Možete da ih napišete ili izmenite unapred kako biste mogli da ih šaljete kada ćaskate s gostom.
Ako nastojite da dobijete utiske sa pet zvezdica, to ujedno znači da predviđate potrebe gostiju i da se trudite da im udovoljite kad god je to moguće.
- Dodajte lične detalje. Mali znakovi pažnje, kao što su vaša omiljena lokalna kafa ili rukom napisana poruka dobrodošlice, mogu značajno doprineti da se gosti osećaju posebno.
- Učinite da se gosti osećaju kao kod kuće. Pokušajte da zamislite svoj prostor i sve što nudite iz njihove perspektive. Stvari kao što su pružanje mogućnosti ranog dolaska i držanje uredno složenih peškira mogu napraviti razliku između dobre i odlične sveukupne ocene.
- Ostanite u kontaktu. Dajte gostima do znanja da u svakom trenutku mogu da stupe u kontakt sa vama ili sa vašim pomoćnim domaćinom. Podesite obaveštenja tako da vam stignu čim gosti pošalju poruku.
Fokusirajte se na atraktivnost vašeg smeštaja
Redovno osvežavanje stranice smeštaja može da doprinese da privučete prave goste za svoj prostor.
Odlične fotografije privlače pažnju, jasno definišu očekivanja i ulivaju poverenje gostima da rezervišu vaš dom. Razmislite o tome da ažurirate fotografije smeštaja kako biste stekli status superdomaćina.
- Napravite plan za fotografije. Fokusirajte se na to da snimite fotografije koje ističu jedinstvene detalje vašeg doma, popularne sadržaje i sadržaje za olakšan pristup. Iz različitih perspektiva snimite svaku prostoriju i svaki prostor koji gosti mogu da koriste.
- Otpremite horizontalne fotografije visoke rezolucije. Fotografije treba da imaju bar 800 piksela sa 1200 piksela. Veće datoteke su bolje, do oko 10 megabajta.
- Pozovite profesionalnog fotografa. Razmislite o tome da angažujete profesionalnog fotografa. Airbnb vas može povezati sa profesionalnim fotografom u određenim gradovima širom sveta.
- Kreirajte foto-obilazak. Airbnb-ova alatka automatski razvrstava otpremljene fotografije po prostorijama da bi gosti lakše shvatili raspored prostorija u vašem domu. Možete da premeštate, uklanjate i dodajete fotografije, dodajete detalje za svaku prostoriju i pišete opise za svaku fotografiju.
Ono što piše na stranici vašeg smeštaja je podjednako važno kao i njegov izgled. Vaš naziv, opis i sadržaji pružaju više prilika da privučete goste i jasno im date do znanja šta mogu da očekuju tokom boravka.
- Navedite kratak, opisan naziv smeštaja. Proverite da li vaš naziv pruža jedinstvenu, preciznu perspektivu vašeg doma i okoline. Na primer, „Tiha garsonjera blizu Galerije Ufici“ u nekoliko reči navodi na zaključak da je smeštaj miran apartman u centru Firence u Italiji.
- Jasni, iskreni opisi smeštaja obično najbolje funkcionišu. Navedite konkretne detalje koji opisuju šta gosti mogu da očekuju da vide, čuju i dožive u vašem smeštaju. Na primer, možete reći da je dvorište ograđeno i da ima mnogo prostora za decu i kućne ljubimce.
- Dodajte svaki sadržaj koji nudite. Razmislite koje popularne sadržaje možete da dodate ili poboljšate, kao što je zamena sefa za ključeve elektronskom bravom ili unapređenje Wi-Fi mreže. U najpopularnije sadržaje koje gosti traže spadaju samouslužni ulazak, Wi-Fi, mašina za veš, mašina za sušenje veša, TV ili kablovska i prostor za roštiljanje.***
*Na osnovu srednje zarade superdomaćina i ostalih domaćina od oktobra 2023. do oktobra 2024.
**Na osnovu internih Airbnb-ovih podataka od 7. oktobra 2024.
***Prema podacima Airbnb-a o najčešće traženim sadržajima širom sveta prikupljenim u periodu od 1. januara do 30. juna 2024.
Vi u svakom trenutku upravljate cenama i drugim podešavanjima. Vaši rezultati mogu da variraju.
Domaćinima je plaćeno za učešće u intervjuima.
Saveti za ugošćavanje podležu lokalnim zakonima.
Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.