Ugošćavanje na Airbnb-u
  Pružite gostima ugodan boravak i dobijte odlične utiske

Šta se očekuje od domaćina?

Želeli bismo da vam damo jasna uputstva o tome šta se od vas očekuje i da možete svakom gostu kojeg primite u svoj dom da obezbedite boravak vredan 5 zvezdica.
Od svih domaćina zahtevamo da ispune četiri osnovna uslova: ukupnu ocenu, stopu odgovora, otkazivanja i prihvatanje rezervacija. Osim toga, gosti koji borave kod vas će napisati utisak o vašem smeštaju.
Da li ste već domaćin? Pratite svoj napredak da biste videli koliko ste uspešni.

Osnovni uslovi

Kako bi se gosti osećali ugodno i sigurno tokom boravka, svi domovi i domaćini moraju da ispune četiri osnovna uslova.
Brzo odgovarajte gostima
Kad vam se gosti obrate važno je da im brzo odgovorite kako biste pokazali da ste pažljiv i uviđavan domaćin. Koliko brzo i često odgovarate na upite i zahteve za rezervaciju pokazuje vaša stopa odgovora. Od domaćina tražimo da na ovakvu vrstu poruka odgovore u roku od 24 sata.
Prihvatajte zahteve za rezervaciju
Nijednom gostu nije drago ako mora da pošalje 4–5 zahteva kako bi pronašao smeštaj koji je dostupan i zato očekujemo da prihvatite većinu zahteva ako vam kalendar pokazuje da je smeštaj slobodan. Postarajte se da kalendar smeštaja prikazuje datume kada možete da ugošćavate. Tako ćete imati veće šanse da dobijete zahteve za rezervacije koje zaista možete da prihvatite. Možete da upotrebite podešavanja raspoloživosti kako biste blokirali vreme potrebno za pripremu smeštaja između rezervacija ili izbegli dobijanje zahteva za rezervaciju za isti dan ili daleku budućnost.
Izbegavajte otkazivanja gostima
Otkazivanja shvatamo vrlo ozbiljno i od domaćina tražimo da ih izbegavaju kadgod je to moguće jer planovi putovanja gostiju zavise od toga. Stoga, ako otkažete potvrđenu rezervaciju, snosićete određene posledice, uključujući i novčane kazne. Molimo vas da izbegavate otkazivanje potvrđene rezervacije osim ako postoje nepredviđene okolnosti.
Dobijajte pozitivne utiske
Gostima je važno da znaju da mogu da očekuju dosledan nivo kvaliteta bez obzira na to gde se smeštaj nalazi. Jedan od način na koji ocenjujemo vas kao domaćina je utisak kojim gost na kraju boravka ocenjuje svoj boravak u vašem smeštaju. Vaša ukupna ocena je prosek iz svih utisaka koje dobijete od gostiju koje ste ugostili.
Kao domaćin, bićete u prilici da i vi ocenite goste – njihovu čistoću, ljubaznost i komunikaciju. Vaši komentari nam pomažu da obezbedimo da se gosti odnose prema domovima u kojima borave kao da su kod svoje kuće. Gosti koji su često označeni i ocenjeni niskim ocenama od strane domaćina mogu da snose određene posledice.

Dobijanje odličnih utisaka od gostiju

Otkrili smo da su domaćini koji dobijaju sjajne utiske usredsredili svoje napore na pet stvari: čistoću, osnovnu opremu, precizne detalje o smeštaju, jednostavan način dolaska gostiju i na proaktivnu komunikaciju.

Čistoća

Gosti očekuju čist i uredan prostor, onakav kakav je na fotografijama vašeg smeštaja. Odvojite dovoljno vremena za čišćenje između boravka prethodnog i sledećeg gosta, naročito kad imate rezervacije jednu za drugom.
Gosti će imati priliku da ocene čistoću vašeg smeštaja, a prosek tih ocena biće prikazan na stranici vašeg smeštaja. Ukoliko uporno dobijate niske ocene za čistoću, mogli biste da snosite određene posledice.
ŠTA SE OČEKUJE
  • Očistite svaku prostoriju koja je gostima dostupna, naročito spavaće sobe, kupatila i kuhinju.
  • Na podovima i ostalim površinama ne sme da bude prašine, dlaka i buđi
  • Obavite veliko spremanje pre dolaska svakog gosta:
  • Obezbedite gostima čistu posteljinu i peškire
  • Uklonite smeće, hranu i sve ostalo što su prethodni gosti ostavili u smeštaju
SAVETI
  • Ostavite prostora između dve rezervacije kako biste imali vremena da pripremite smeštaj za sledeće goste. Možete da ažurirate podešavanja rezervacije tako da jedno ili dva noćenja pre svake rezervacije budu blokirana.
  • Naplatite naknadu za čišćenje i upotrebite taj novac za kupovinu sredstava za čišćenje ili plaćanje usluga profesionalne agencije za čišćenje
  • Ostavite sredstva za čišćenje gostima na raspolaganju kako bi mogli da počiste ako nešto slučajno prospu ili isprljaju

Osnovna oprema

Svim domaćinima preporučujemo da obezbede osnovnu opremu kako bi gosti imali na raspolaganju sve što im je potrebno za ugodan boravak i miran san.
  • Toalet-papir
  • Sapun
  • Posteljina
  • Najmanje jedan peškir po gostu
  • Najmanje jedan jastuk po gostu

Precizni detalji smeštaja

Podešavanje pravih očekivanja pre putovanja može da doprinese boljem iskustvu i za vas i za vaše goste. Putnicima možete da pomognete da odluče da li vaš prostor zadovoljava njihove potrebe tako što ćete da navedete jasne informacije i detalje koje moraju da znaju (na primer, da li dozvoljavate kućne ljubimce). Važno je da imate detaljan profil i opis smeštaja kako biste lakše privukli goste koji traže smeštaj baš kao što je vaš.
Gosti će moći da ocene tačnost informacija koje navedete.
PODACI O SMEŠTAJU
ŠTA SE OČEKUJE
  • Tačna i važeća adresa (ovaj podatak ćemo podeliti sa gostom tek nakon rezervacije).
  • Detalji u vezi sa privatnošću u spavaćoj sobi i kupatilu su precizni
  • Fotografije smeštaja koje verno prikazuju stanje i raspored prostorija u vašem prostoru
  • Svi sadržaji u smeštaju u dobrom su stanju i u skladu s navedenim podacima.
SAVETI
  • Dodajte raznovrsne fotografije visokog kvaliteta sa pratećim tekstom koji ih opisuje i napišite detaljan opis smeštaja
  • Napišite kućni red koji obuhvata situacije koje su vašim gostima važne. Vaša pravila mogu gostima da pruže jasnu sliku o tome šta dozvoljavate, a šta ne (na primer, pušenje, kućne ljubimce ili dodatne posetioce).
  • Obavestite goste o tome koji im delovi smeštaja nisu dostupni (na primer, garaža ili tavan).
  • Budite iskreni u vezi sa bilo kojim neočekivanim faktorima koji bi mogli da utiču na boravak gostiju u vašem smeštaju. Gosti moraju da znaju da ako su, na primer, vaši susedi upravo započeli bučne građevinske radove ili se vaš smeštaj nalazi na 4. spratu u zgradi bez lifta.
SADRŽAJI
Navedite sve sadržaje koje vaš smeštaj nudi i proverite da li su svi oni gostima na raspolaganju i u dobrom stanju
CENA NOĆENJA
Pobrinite se da cena koju ste odredili odgovara smeštaju. Previsoka cena bi mogla da navede goste da pomisle kako je vaš smeštaj izuzetno luksuzan. Da li vam je potrebna pomoć? Pogledajte druge smeštaje u vašoj blizini ili uključite funkciju Pametnih cena.

Jednostavan dolazak

Jasan i jednostavan postupak dolaska mogao bi u velikoj meri da pomogne gostima da se ugodnije osećaju nakon puta. Na kraju boravka ćemo pozvati goste da ocene svoje iskustvo prilikom dolaska u smeštaj.
SAVETI
  • Kreirajte vodič sa uputstvima za dolazak u vaš smeštaj i mi ćemo ga podeliti sa gostima 24 sata pre dolaska kako bi imali sve što im je potrebno da dođu u smeštaj bez ikakvih problema.
  • Ako planirate da goste dočekujete lično, ne zaboravite da unapred usaglasite vreme dolaska.
  • Ako gostima pružate mogućnost samouslužnog ulaska, dodajte sve detalje dolaska u rubrici Materijali za goste.
  • Pobrinite se da gosti mogu da vam se obrate u slučaju kašnjenja u putovanju ili pitanja u poslednjem trenutku.
  • Dajte gostima detaljna uputstva kako da dođu do smeštaja – uštedite vreme tako što ćete te informacije da stavite u uputstvo za kuću

Pomaganje gostima tokom boravka

Bez obzira na to da li delite prostor sa svojim gostima ili ne, važno je da im tokom boravka budete na raspolaganju. Gosti će po završetku boravka imati priliku da ocene i jasnoću i doslednost vaše komunikacije, a prosek tih ocena će se pojaviti na stranici vašeg smeštaja.
SAVETI
  • Budite proaktivni u komunikaciji sa gostima kako bi znali da ste im u svakom trenutku na raspolaganju. Na vreme im se obratite da se dogovorite oko vremena dolaska u smeštaj. Ako goste ne dočekujete lično kada dođu u smeštaj, pošaljite im poruku u vreme dogovoreno za dolazak u smeštaj kako biste proverili da li je sve prošlo bez problema.
  • Ako dođe do nekih izmena u vezi sa vašim smeštajem nakon što potvrdite rezervaciju, obavestite gosta o tome.
  • Preuzmite aplikaciju Airbnb kako biste mogli da odgovarate na poruke gdegod da se nalazite.
  • Ako nećete biti u gradu tokom njihovog boravka, dajte gostima podatke za kontakt neke osobe od poverenja kojoj će moći da se obrate.