Pravila otkazivanja od strane domaćina
Ova pravila se ažuriraju. Nova Pravila se pojavljuju na vrhu ove stranice i primenjivaće se na otkazivanja koja se dogode 22. avgusta 2022. godine ili kasnije. Postojeća Pravila se nalaze na dnu stranice i važe za prethodna otkazivanja.
Da biste saznali više o ovoj promjeni ili odgovore na česta pitanja, pročitajte ovaj članak.
Datum stupanja na snagu: 22. avgust 2022.
Iako su otkazivanja od strane domaćina retka, a neka otkazivanja su izvan kontrole domaćina, određena otkazivanja od strane domaćina mogu da poremete planove gostiju i naruše povjerenje u našu zajednicu. Iz tog razloga, u određenim okolnostima, ako domaćin otkaže potvrđenu rezervaciju ili ako se utvrdi da je domaćin odgovoran za otkazivanje u skladu sa ovim Pravilima, Airbnb može da nametne naknade i druge posledice. Naknade i druge posljedice navedene u ovim Pravilima imaju za cilj da odražavaju troškove i druge posljedice otkazivanja za goste, širu zajednicu domaćina i Airbnb. Mi ćemo se odreći naknada, a u nekim slučajevima i drugih posledica, ako domaćin otkaže zbog nepredviđenih okolnosti ili određenih valjanih razloga na koje domaćin ne može da utiče.
Naknade za otkazivanje
Nametnućemo naknade koje podležu minimalnoj naknadi za otkazivanje od 50 USD i maksimalnoj naknadi za otkazivanje od 1.000 USD. Naknada se zasniva na iznosu rezervacije i na osnovu otkazivanja rezervacije:
- Ako se rezervacija otkaže 48 sati ili manje pre dolaska ili nakon dolaska, naknada iznosi 50% iznosa rezervacije za neiskorišćena noćenja
- Ako se rezervacija otkaže više od 48 sati i 30 ili manje dana pre dolaska, naknada iznosi 25% iznosa rezervacije
- Ako se rezervacija otkaže više od 30 dana pre dolaska, naknada iznosi 10% iznosa rezervacije
Prilikom izračuna naknade za otkazivanje, iznos rezervacije uključuje osnovnu cijenu, naknadu za čišćenje i naknadu za kućne ljubimce, ali ne uključuje poreze i naknade za goste. Ako je izračunata naknada za otkazivanje manja od 50 USD, biće korigovana do 50 USD, a ako je izračunata naknada veća od 1.000 USD, biće korigovana na 1.000 USD.
Naknade za otkazivanje se obično odbijaju od sledeće isplate domaćinu kako je navedeno u Uslovima plaćanja. Pored naknada i posledica navedenih u ovim Pravilima, domaćini koji otkažu ili pronađu da su odgovorni za otkazivanje, neće dobiti isplatu za tu rezervaciju ili, ako je isplata već izvršena, buduće isplate će biti smanjene u skladu s tim.
Situacije u kojima se možda ne naplaćuju naknade
Odričemo se naknada navedenih u ovim Pravilima u odgovarajućim situacijama, na primer ako domaćin otkaže zbog nepredviđenih okolnosti ili određenih valjanih razloga na koje domaćin ne može da utiče.
U slučaju da se ne naplaćuje naknada, i dalje mogu da se primenjuju druge posledice, kao što je blokiranje kalendara smeštaja.
Domaćini koji smatraju da se jedna od ovih situacija primjenjuje moraće da dostave dokumentaciju ili drugu podršku. Nakon procene dokaza, utvrdićemo da li da se odreknemo svih naknada i drugih posledica.
Ostale posljedice
Pored naknade za otkazivanje, mogu se primenjivati i druge posledice, kao što je sprečavanje da domaćin prihvati drugu rezervaciju za smeštaj na datume na koje se to odnosi tako što će blokirati kalendar smeštaja. Blokiranje kalendara sprečava domaćina da prihvati drugu rezervaciju smeštaja za datume na koje se to odnosi.
Domaćini koji više puta otkažu potvrđene rezervacije bez valjanog razloga mogu imati druge posledice, kao što je objašnjeno u našim Uslovima korišćenja usluge. Na primer, domaćinima smeštaj ili nalog mogu biti suspendovani ili uklonjeni i mogu da izgube status superdomaćina.
Kada se utvrdi da je domaćin odgovoran za otkazivanje
Ako se u ovim Pravilima navodi da je domaćin odgovoran za otkazivanje, to se odnosi na situacije u kojima su uslovi grubo i materijalno različiti od načina na koji je smeštaj opisan u trenutku rezervacije. Primjeri mogu uključivati: dvostruku rezervaciju smještaja, zamjenu drugog smještaja za smještaj koji je rezervirao gost ili bruto netačnosti oglasa koje značajno ometaju boravak gosta, kao što je oglašavanje bazena kada gosti nemaju bazen.
Ostale stvari koje treba uzeti u obzir
Domaćin mora odmah da otkaže rezervaciju koju domaćin ne može da ispoštuje i ne sme da podstiče gosta da otkaže rezervaciju.
Pružanje lažnih izjava ili materijala u vezi sa ovom Politikom krši naše Uslove korišćenja usluge i može dovesti do ukidanja naloga i drugih posledica.
Ova Pravila se primenjuju na otkazivanja do kojih dođe na dan stupanja na snagu ili nakon tog datuma. Sva prava koja gosti ili domaćini mogu imati na pokretanje sudskih postupaka ostaju nepromijenjena. Sve izmene ove Politike biće izvršene u skladu sa našim Uslovima korišćenja usluge. Ova Pravila važe za boravke, ali ne i za rezervacije smeštaja kategorije Luxe ili doživljaja.
Domaćini snose posljedice za otkazivanje rezervacija
Na snazi do: 21. avgusta 2022.
Otkazivanja remete planove gostiju i mogu da smanje poverenje u našu zajednicu, pa kao domaćin treba da date sve od sebe da ispunite sve potvrđene rezervacije. Ako je nešto iskrslo i jednostavno ne možete da ispunite rezervaciju iz bilo kog razloga, vaša je odgovornost (a ne gosta) da otkažete što je brže moguće kako biste gostu omogućili da napravi nove planove.
Postoje određene ograničene okolnosti u kojima nema negativnih posledica za otkazivanje.
Naknada za otkazivanje
Ako otkažete potvrđenu rezervaciju, naknada će se oduzeti od vaše prve isplate nakon otkazivanja. Iznos zavisi od toga kada ste prihvatili rezervaciju i koliko ste je pre dolaska otkazali:
- Više od 7 dana pre dolaska, 50 USD će biti oduzeto od vaše sledeće isplate
- Ako otkažete manje od 7 dana prije prijave, iznos od 100 USD ćemo oduzeti od vaše sljedeće isplate
Nedostupan/blokiran kalendar
Ako otkažete potvrđenu rezervaciju, kalendar će vam možda biti blokiran. To znači da nećete moći da prihvatite nijednu rezervaciju koja se preklapa sa otkazanom.Napomena: Airbnb vam može blokirati kalendar ako niste naveli sve potrebne informacije za svoj nalog.
Javna recenzija
Ako otkažete prije dana prijave, na profilu vašeg smještaja će biti objavljena automatska recenzija u kojoj će pisati da ste otkazali jednu od rezervacija. Ti utisci ne mogu da se uklone, ali možda možete da napišete javni odgovor da biste pojasnili zašto ste morali da otkažete.
Ako otkažete na dan dolaska ili kasnije, gosti mogu da napišu javni utisak na profilu vašeg smeštaja.
Suspenzija i deaktivacija naloga
Ako otkažete 3 ili više rezervacija u roku od godinu dana, možemo da suspendujemo ili deaktiviramo vaš smeštaj.
Status superdomaćina
Ne gubite status superdomaćina. Morate da nastavite da ispunjavate uslove za status superdomaćina tokom svakog perioda procene, uključujući stopu otkazivanja manju od 1%.
Srodni članci
- DomaćinMože li domaćin da otkaže rezervaciju bez negativnih posledica?Domaćini mogu da otkazuju rezervacije bez negativnih posledica u ograničenim okolnostima opisanim u ovom članku.
- DomaćinKako domaćin otkazujeRezervaciju možete da otkažete u svojstvu domaćina, ali ako je dolazak za manje od 24 sata, možda nećete moći da otkažete rezervaciju onlajn…
- Promene, otkazivanja i refundiranjePonekad nešto iskrsne i vi ili gost promenite njihove planove. Da bi sve išlo glatko, evo nekoliko korisnih informacija.