Zašto su utisci važni
Utisci i ocene olakšavaju gostima da formiraju plan putovanja. Podaci sa Airbnb-a ukazuju na veću verovatnoću da će gost pre rezervisati smeštaj ako ima veću ocenu zvezdicom.*
Kako funkcionišu utisci
Nakon svakog odlaska, domaćini i gosti imaju priliku da napišu utiske jedni o drugima. I domaćin i gost imaju 14 dana da napišu utisak, koji ostaje skriven sve dok obe strane ne pošalju svoje utiske ili dok ne istekne rok od 14 dana za pisanje utisaka. Nakon toga, utisci se objavljuju na profilu gosta, kao i na profilu domaćina i stranici smeštaja.
Ukupne ocene zvezdicom
Pored pisanja utisaka, gosti mogu da ocene opšti utisak pomoću jedne do pet zvezdica. Ocena zvezdicom prikazuje se pored svakog utiska, čime komentari gostiju dobijaju više konteksta. Ukupna ocena se prikazuje na stranici smeštaja kad bar tri gosta napišu utiske.
Ocene zvezdicom su važan faktor za sticanje statusa superdomaćina. Superdomaćini moraju da imaju prosečnu ukupnu ocenu od bar 4,8 zvezdica iz bar 10 boravaka ili da imaju tri rezervacije u ukupnom trajanju od 100 ili više noćenja.
Vaše ocene i utisci su važni i za dobijanje značke Gostima omiljeno, koja se ažurira svakog dana.
Kategorije ocena zvezdicom
Od gostiju se traži da konkretne kategorije ocene zvezdicom i da navedu šta je dobro prošlo ili je moglo bolje da prođe. Na primer, ako je vaš smeštaj izuzetno čist, gost može da izabere pet zvezdica i opciju „Blistavo čisto kupatilo“. Ili ćete možda dobiti manje zvezdica za komunikaciju ako gost smatra da su vaša uputstva za odlazak preterana.
Ocene zvezdicom po kategorijama ne utiču na status superdomaćina niti na vašu ukupnu ocenu, ali utiču na značku Gostima omiljeno. Te kategorije su:
Dolazak: Gosti ocenjuju da li ste obezbedili jasan i jednostavan postupak ulaska u smeštaj, koji je od ključne važnosti za pozitivan utisak gostiju.
Čistoća: Gosti očekuju da zateknu čist i uredan prostor, kakav su i videli na fotografijama smeštaja.
Tačnost: Gosti mogu da procene da li ste naveli tačne detalje o smeštaju, u šta spada i ažurnost informacija o sadržajima.
Komunikacija: Gosti ocenjuju svoj doživljaj u pogledu dopisivanja sa domaćinima, u šta spada ocena da li su zadaci koje su imali da obave pre odlaska bili jasni i jednostavni.
Lokacija: Gosti mogu da napišu komentar o tome da li je vaša lokacija bila tačno prikazana na stranici smeštaja.
Odnos cena–kvalitet: Gosti ocenjuju vaš prostor shodno svojoj percepciji o tome da li su vaše cene bile dobro usklađene sa onim što nudite.
Privatni komentar
Gosti mogu da vam pošalju privatnu napomenu u okviru komentara. Te informacije dele se samo sa vama. To je prilika da vam gosti kažu neke stvari, a da to ne utiče na vašu ocenu ili utisak. I vi možete gostima da pošaljete privatnu napomenu.
Korišćenje komentara za unapređenje smeštaja
Gosti mogu da vam pruže perspektivu o kojoj možda niste razmišljali. Pokušajte da negativne utiske posmatrate kao priliku da poboljšate svoj smeštaj ili gostoprimstvo.
Uvek ćete imati mogućnost da javno odgovarate na utiske o vašem smeštaju. Pisanjem konstruktivnih odgovora pokazujete da ozbiljno shvatate komentare i zadovoljstvo gostiju.
Pisanje utisaka o gostima
Pisanje utisaka o gostima je prilika da iskažete zahvalnost i date korisne komentare. To je ujedno podsetnik gostima da napišu utisak o vama.
Evo nekoliko saveta koje treba imati na umu kada pišete utisak o gostima:
Ukažite poštovanje.
Kad god je to moguće, navedite konkretne primere, kao što su: „Ovaj gost je poštovao vreme tišine i savršeno se pridržavao naših uputstava za odlazak.“
Osetljive teme pomenite s ljubaznošću ili ih ostavite za privatni utisak.
*Na osnovu internih Airbnb-ovih podataka o aktivnim smeštajima iz novembra 2022.
Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.