Ovaj sadržaj nije dostupan na izabranom jeziku, pa smo ga zasad omogućili na najbližem dostupnom jeziku.

Saveti iskusnih domaćina u vezi sa čišćenjem

Besprekorno čist prostor omogućava gostima da budu srećni, a vama da dobijete sjajne utiske.
Objavio/la Airbnb na dan 9. mar 2023.
Materijal za čitanje od 3 min.
Ažurirano na dan 9. mar 2023.

Čist smeštaj može dovesti do sjajnih utisaka. Međutim, nedostatak čistoće je jedan od glavnih razloga za negativan utisak, prema podacima Airbnb-a. Isprobajte ove savete iskusnih domaćina kako bi vam smeštaj bio besprekorno čist.

Osmišljavanje strategije čišćenja

Bilo da sami čistite ili angažujete higijeničare, od vitalnog je značaja da se vaš prostor svaki put temeljno očisti između smena gostiju.

„Važno je da higijeničari budu dosledni i da imaju kontrolne liste“, kaže Džulijet, članica Savetodavnog odbora domaćina u Najrobiju u Keniji. „To im je od velike koristi, jer onda postaje rutina. Pravilno održavanje kuće zaista funkcioniše.“

Ako angažujete higijeničara, prođite sami kroz postupak čišćenja kako biste znali tačno šta treba da se uradi i šta treba da dodate na kontrolne liste. Obavezno ostavite dovoljno vremena između rezervacija da temeljno obavite posao i nađite još jednog higijeničara ili napravite rezervni plan u slučaju da vaš higijeničar nekog dana bude sprečen.

Prilikom čišćenja smeštaja za goste, morate da posvetite mnogo više pažnje detaljima nego što biste to možda činili kad čistite za sebe. Razmislite o tome da uložite u povremeno temeljnije čišćenje kako bi rutinski poslovi između rezervacija bili manje intenzivni, a efikasniji.

Krenite od osnovnog

Džulijet naglašava važnost obraćanja posebne pažnje na određena područja tokom čišćenja.

  • Počnite od područja koja se najviše koriste. „Kuhinja i kupatila su zaista važni jer su to prostori koji se najviše koriste“, kaže Džulijet. Kada su kupatila besprekorna, prelazi se na kuhinju, gde higijeničari peru sve posuđe. „Mi zaista temeljno čistimo“, kaže ona.
  • Sledeće: spavaće sobe. Džulijetini higijeničari otvaraju fioke, gledaju ispod kreveta i paze da se ništa ne propusti. „Onda skinemo posteljinu s kreveta, provetrimo kuću, širom otvorimo prozore i potopimo posteljinu“, kaže ona.
  • Na kraju, posvetite se krevetima. Džulijetina rutina? „Dušeci i jastuci imaju štitnike, pa menjamo ceo komplet“, kaže ona.

Posvećenost detaljima

Razmišljajte kao gost. Na primer, Tami, domaćin u Sijetlu, kaže: „Zavesa na tuš-kabini se često zaboravlja. Imam plastičnu zavesu i poprskam je sprejom i obrišem nakon svakog gosta. Takođe je menjam na svakih mesec ili dva.“

Slično tome, ne propustite površine koja se često dodiruju, kao što su prekidači za svetlo. „Oni znaju da budu prilično zaprljani, ali ih ne primećujete jer ste navikli na njih“, kaže domaćin Adam iz Atlante. „Brisanje sa malo alkohola trebalo bi da završi posao.“

Izbegavanje nepoželjnih situacija

Gosti nikada ne žele da nađu tuđe dlake u smeštaju. Sju i Džon, domaćini u Solt Lejk Sitiju, imaju savet za rešavanje problema zaostalih dlaka: „Nakon što operemo svu posteljinu, uzmemo valjak za skupljanje dlaka i njime pređemo preko čaršava, jastučnica i ćebadi“, kažu oni.

Lora, domaćin u Kotonvudu u Arizoni, predlaže da džoger zamenite nečim drugim. „Očistite podove kupatila klečeći“, kaže ona i predlaže ribaću četku ili krpu od mikrofibera. "To je brže i lakše, a i neće vam promaći dlake.“ I ne zaboravite da očistite odvode u kupatilu između smena gostiju.

Isprobavanje saveta drugih domaćina

Evo nekoliko inspirativnih ideja za čišćenje od iskusnih domaćina:

  • Prvo stavite veš u mašinu za pranje veša. „Prvo pokupim svu posteljinu i peškire i ubacim ih u mašinu za pranje veša, tako da se veš pere dok ja obavljam ostale poslove čišćenja“, kaže Ema-Kejt iz San Franciska. „Efikasno je.“
  • Ispolirajte drvene podove. „Imam drvene podove. Poliram ih redovno, tako da gosti kad uđu vide blistave podove“, kaže Tami iz Sijetla. „To ostavlja snažan utisak u smislu čistoće celog smeštaja.“
  • Presavijte toalet-papir u kupatilu. „Ja presavijem početak rolne toalet-papira“, kaže Ema-Kejt. „To je sitnica, ali ostavlja utisak čistoće i pokazuje da vam je stalo.“
  • Dopunite bočice sapuna za ruke i šampona. „Lepo je u kupatilu zateći sadržaje koje niko pre vas nije koristio“, kaže Aleks iz San Franciska. „Puna i zatvorena boca kod gosta ostavlja utisak da je prva osoba koja je koristi.“
Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.
Airbnb
9. mar 2023.
Da li vam je ovo bilo korisno?