Privlačenje prvih gostiju
Sada kada je vaš doživljaj na Airbnb-u objavljen, možete da se fokusirate na privlačenje gostiju. Unos raspoloživosti, određivanje konkurentne cene i dobijanje prvih utisaka sa 5 zvezdica mogu doprineti da pokrenete poslovanje.
Ažuriranje kalendara
Vaša ponuda se neće prikazivati na Airbnb-u dok ne unesete raspoloživost. Odmah ažurirajte kalendar da bi gosti mogli da rezervišu. Odlučite koliko ćete često nuditi aktivnost na osnovu njenog trajanja, raspoloživosti i vaših poslovnih ciljeva. Ako imate pomoćnog domaćina, odredite kada će svako od vas organizovati doživljaj.
Da biste uneli raspoloživost, izaberite dan kada želite da organizujete doživljaj i dodirnite Zakažite doživljaj. Izaberite vreme, tip rezervacije, cenu, veličinu grupe i druge detalje. Možete da blokirate vreme pre i posle aktivnosti radi pripreme ili čišćenja.
Isprobajte ove savete uz koje će se vaša ponuda lakše isticati.
- Proširite raspoloživost: Što više datuma i termina stavite na raspolaganje, veća je šansa da ćete dobiti više rezervacija. Uspešni domaćini često nude doživljaj 10 ili više puta mesečno, uključujući bar jedan dan vikenda nedeljno.
- Planirajte unapred: Mnogo domaćina unosi raspoložive termine i do 3 meseca unapred kako bi povećali šanse za rezervacije. Doživljaj koji nudite svakodnevno možete da zakažete do 60 dana unapred, a doživljaj koji nudite nedeljno do 52 nedelje unapred.
- Sinhronizujte kalendare: Sinhronizujte poslovne kalendare na Airbnb-u i Google-u da biste lakše pratili sve na jednom mestu i sprečili slučajne duple rezervacije. Na primer, kad se jedno noćenje rezerviše u jednom kalendaru, automatski se blokira u drugom.
- Nađite prilike: Kad počnete da organizujete doživljaj, identifikujte periode slabije i veće potražnje i razmislite o tome da u skladu s tim prilagodite raspoloživost i cenu. Što više raspoloživosti ponudite sada, veća je verovatnoća da ćete moći da iskoristite periode velike potražnje.
Određivanje konkurentne cene
Precizno podešavanje cene može doprineti da lakše dođete do prvih rezervacija i pokrenete poslovanje. U obzir treba uzeti 4 glavna faktora.
- Operativni troškovi: Pazite da cena pokriva vaše troškove.
- Prihod: Ponekad niža cena po osobi može da privuče više gostiju i poveća vaš prihod. Na primer:
- 4 gosta su rezervisala po 75 USD = 300 USD
- 8 gostiju je rezervisalo po 60 USD = 480 USD
- Slični doživljaji: Potražite aktivnosti poput vaše na Airbnb-u i drugim platformama da biste uporedili lokalne cene i razumeli šta je konkurentno. Globalni prosečni raspon cena doživljaja na Airbnb-u je 65–81 USD.*
- Ukupna cena: Cena mora da obuhvata sve naknade i napojnice.
Dodavanje popusta je još jedan način da se vaša ponuda istakne. U podešavanjima cena su dostupna 3 popusta.
- Vremenski ograničeno: Privucite prve goste i rane utiske tako što ćete ponuditi 5% do 50% popusta u periodu od 90 dana.
- Rane rezervacije: Dajte 20% popusta gostima koji rezervišu više od 2 nedelje unapred. To privlači putnike koji planiraju unapred i olakšava vam popunjavanje kalendara.
- Veća grupa: Možete da odredite popust na cene po osobi da biste privukli veće grupe. Na primer, možete da ponudite 10% popusta za 2 do 3 osobe, 20% popusta za 4 do 5 osoba i 30% za više od 6 osoba. Većina gostiju rezerviše doživljaj sa bar još jednom osobom.*
Ako je popust na ukupnu cenu veći od 10%, gostima se u rezultatima pretrage i na stranici ponude prikazuje cena s popustom pored precrtane prvobitne cene.** Ako dodate više od jednog popusta, gost će dobiti onaj koji mu donosi najveću uštedu. Ne može da iskoristi više popusta na istu rezervaciju.
Nuđenje privatnih rezervacija
Preporučujemo da ponudite doživljaj određenom gostu ili grupi po prilagođenoj ceni. Na primer, deljenje doživljaja sa porodicom i prijateljima po nižoj ceni ili besplatno je odličan način da dobijete prve utiske sa 5 zvezdica.
Da biste kreirali privatni termin, izaberite datum i termin u kalendaru, dodirnite Izmenite i podesite vidljivost na „privatno“. Kopirajte prilagođeni link i podelite ga sa konkretnim gostom ili grupom. Samo gosti koji se pridruže rezervaciji mogu da napišu utisak.
*Na osnovu rezervacija doživljaja na Airbnb-u od 13. maja 2025. do 20. jula 2025. u 30 gradova širom sveta
**Popust na ukupnu cenu mora iznositi bar 3 USD ili ekvivalentan iznos u lokalnoj valuti
Vi u svakom trenutku upravljate cenama i drugim podešavanjima. Vaši rezultati mogu da variraju.
Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.
