3 osnovna elementa kvalitetnog doživljaja

Kako da istaknete svoje prednosti u predlogu doživljaja.
Objavio/la Airbnb na dan 8. jun 2018.
Ažurirano na dan 25. avg 2021.

Najvažnije informacije

  • Istaknite nešto što gosti ne mogu lako sami da urade

  • Uzmite u obzir svoju stručnost i jedinstvenu perspektivu
  • Olakšajte gostima da se istinski zbliže sa drugim ljudima
  • Upoznajte Airbnb-ove standarde i uslove u pogledu kvaliteta za doživljaje

Jeste li spremni da se povežete sa zajednicom putnika i lokalaca zainteresovanih da saznaju više o vašem svetu? Prvi korak: Upoznajte se sa Airbnb-ovim standardima i uslovima u pogledu kvaliteta koje svi domaćini moraju da ispune da bi im predlog doživljaja bio objavljen. Sada kad ste savladali osnovno, hajde da detaljno pogledamo 3 Airbnb-ova stuba kvalitetnog doživljaja i da otkrijemo načine da istaknete svoje jedinstvene prednosti u predlogu doživljaja.

3 stuba kvaliteta

Domaćini doživljaja uvode putnike u svoj svet i doprinose da se osete kao insajderi, makar i na nekoliko sati. Tri stuba kvaliteta koje predlog doživljaja treba da poseduje jesu: stručnost, ekskluzivan pristup i povezivanje. Ti stubovi izdvajaju doživljaje od tipičnih obilazaka i doprinose da tržište nudi visokokvalitetne doživljaje koje predvode iskusni, gostoljubivi domaćini.

Dok čitate više o ovim stubovima i razmišljate o svojoj ideji za doživljaj, evo nekoliko stvari koje treba imati u vidu:

  • Uzmite u obzir ne samo svoju stručnost o datoj temi, već i jedinstvenu perspektivu koju možete da unesete u datu temu ili aktivnost.
  • Pustite mašti na volju; doživljaji treba da sadrže nešto što gosti ne bi mogli lako sami da urade. Trudite se da vam se doživljaj razlikuje od klasičnih turističkih aktivnosti.
  • Najbolji doživljaji stvaraju smislenu povezanost među ljudima – kako ćete u gostima stvoriti osećaj pripadanja?

Stručnost

Da li volite neki zanat, aktivnost i/ili svoju zajednicu? Kad smišljate ideju za doživljaj i šaljete predlog na pregled, ovo je prava početna tačka! Pored ljubavi, stručan domaćin treba da uzme u obzir i svoju jedinstvenu stručnost, akreditive ili perspektivu koju ima u vezi sa glavnom temom svoje aktivnosti. Obavezno to jasno navedite u predlogu doživljaja.

Evo tri primera kako možete da objasnite svoju stručnost za datu temu, sa različitim nivoima uspeha:

Nemojte reći: „Volim kaligrafiju!“ Ta izjava baš i ne objašnjava kako i zašto ste stručnjak za taj zanat.

Recite: „Studirala sam kaligrafiju pet godina i nedavno sam počela da podučavam svoje prijatelje.“ Ta izjava pruža koristan uvid u to šta vas kvalifikuje za vođenje takvog doživljaja.

Ili, još bolje: „Podučavam kaligrafiju u galeriji Muzeja azijske umetnosti u San Francisku. Nedavno sam održala predavanje na Međunarodnoj konferenciji kaligrafije na temu Kaligrafija u digitalnom dobu.“ Ova izjava odlično pokazuje veliku stručnost za datu temu.

Eleonora i Ašref, domaćini doživljaja Cooking with Art!, kreirali su odeljak O vama koji odlično ističe njihovu stručnost:

1. primerEleonora je kuvar sa preko 15 godina međunarodnog iskustva. Ona je TV kuvar na kanalu Italia7 i voli da deli znanje sa drugima. Sa ljubavlju je pošla stopama svoje bake i majke, ali vodi računa da drži korak sa vremenom – zapravo, pored specijalizacije za poslastičara i za uparivanje vina i hrane, specijalizovana je i za pravljenje pice. Njen prvi kuvar realizovan je 2018.

I Anabel, domaćin doživljaja Natural Dye Using Ancient Techniques u Meksiko Sitiju, odlično opisuje svoju stručnost:

2. primerJa sam ljubitelj tekstila iz Meksika i studirala sam modni dizajn i umetnost u vlaknu u Barseloni. Vratila sam se u Meksiko pre nekoliko godina kad sam počela da učim prirodne boje u Oahaki, gde sam se zaljubila u živopisne nijanse drevnog tekstila. Od tada sam stvorila nekoliko projekata, uključujući brend zanatskih rančeva koji se izrađuju korišćenjem nekih materijala i metoda koje ćemo pokriti u ovoj radionici.

Da li morate biti majstor da biste organizovali doživljaj? Ne! Samo istaknite koja jedinstvena stručnost je relevantna za doživljaj.

Ekskluzivan pristup

Doživljaji su mnogo više od tipičnih turističkih aktivnosti, a gosti su pozvani da aktivno učestvuju u zajednici ili aktivnostima tipičnim za kulturu domaćina. Odlični doživljaji otkrivaju mesta ili aktivnosti koje prosečan putnik verovatno ne bi sam otkrio.

Razmislite o tome da prosečnom posetiocu ponudite pristup nečemu jedinstvenom ili na drugi način nedostupnom da biste povećali šanse da vaš doživljaj bude objavljen na Airbnb-u. Prilikom slanja predloga doživljaja obavezno istaknite po čemu su lokacije koje ćete posetiti sa gostima posebne.

Obilazak uvek započinjem pitanjem: „Zašto ste rezervisali ovaj doživljaj?“. Ljudi kažu da su tražili neku neuobičajenu aktivnost. Nudim im nešto jedinstveno što sami ne bi mogli da iskuse. Trudio sam se da stvorim zanimljiviji obilazak od onih koji se već nude i uspelo mi je.
Gabriela, Host of Get to know Little Africa'

  • Podelite posebno mesto, recimo jedino pojilište lokalaca ili skrivenu baštu za susedstvo.  
  • Upoznajte goste sa ljudima, zajednicama ili aktivnostima kojima inače ne bi imali pristup.
  • Ponudite jedinstven preokret ili ugao gledanja na tipičnu ili uobičajenu turističku aktivnost.

Marvin, domaćin doživljaja Terapija medonosnim pčelama, pruža jedinstven pristup sopstvenom dvorištu, kao i baštama lokalne zajednice u kojima gosti mogu da razgledaju košnice u Los Anđelesu. 

Obavezno istaknite svoju povezanost sa tim mestima ili zajednicama u vašem predlogu. Postavite sebi pitanje: Zašto je to posebno za vas i zašto bi bilo zanimljivo i vašim gostima? Predlažemo da sa gostima podelite neku trajnu uspomenu o takvim mestima.

Povezanost

Odličan domaćin doživljaja se naročito trudi da se ljudi međusobno zbliže. On ulaže poseban trud da bi se gosti osetili dobrodošlo i prihvaćeno. On je topao i pažljiv, stvara trenutke povezanosti sa svojim gostima i čini da se osećaju posebno. Ako domaćin uspostavi dobru povezanost, gosti će obično stići na doživljaj kao neznanci, a otići kao prijatelji.

Prilikom slanja predloga doživljaja, istaknite kako ćete paziti na detalje i osigurati se da se gosti osećaju bezbedno, uključeno i povezano tokom celog doživljaja. To se može kretati u rasponu od sitnih gestova, poput nuđenja kreme za sunce kad je sunčan dan, do krupnijih stvari, poput stvaranja prostora koji ne isključuje nikog i u kom se gosti mogu zbližiti.

Evo nekoliko pitanja koja treba da postavite sebi dok smišljate ideju za doživljaj:

  • Kako se vodi računa o potrebama gostiju, recimo ograničenja u ishrani, olakšani pristup ili bezbednost?
  • Šta biste mogli da uradite ako dođe do nepredviđenih okolnosti, recimo promene vremenskih prilika?
  • Kako ćete pomoći gostima da se zbliže i međusobno interaguju tokom vašeg doživljaja?
  • Kako ćete uzeti u obzir nivoe udobnosti širokog spektra gostiju iz različitih kultura?

Uključivanje ovih elemenata u stranicu

Imajte na umu da svi doživljaji moraju da ispune ove standarde kvaliteta da bi se nudili na Airbnb-ovom tržištu. Važan je način na koji spomenete svaki od tih kvaliteta na stranici doživljaja. Pažljivo istaknite jedinstvenu stručnost, ekskluzivan pristup i povezanost u ovim odeljcima:

O vama – Ne zaboravite da navedete zašto ste baš vi najbolja osoba da organizujete ovaj doživljaj, kako je vaša stručnost povezana sa aktivnošću i šta vas čini uviđavnim domaćinom.

Šta ćete raditi i Gde ćete biti – Opišite jedinstven pristup lokacijama ili zajednicama koji ćete obezbediti – budite precizni! Predvidite šta bi gosti mogli da vas pitaju i pripremite odgovore unapred.

Šta ću obezbediti – Navedite sve posebno što ćete uključiti u doživljaj, od pića i grickalica do karata koje gostima omogućavaju pristup nekoj manifestaciji. 

Najvažnije informacije

  • Istaknite nešto što gosti ne mogu lako sami da urade

  • Uzmite u obzir svoju stručnost i jedinstvenu perspektivu
  • Olakšajte gostima da se istinski zbliže sa drugim ljudima
  • Upoznajte Airbnb-ove standarde i uslove u pogledu kvaliteta za doživljaje

Airbnb
8. jun 2018.
Da li vam je ovo bilo korisno?