Ovaj sadržaj nije dostupan na izabranom jeziku, pa smo ga zasad omogućili na najbližem dostupnom jeziku.

Steknite još utisaka sa 5 zvezdica

Dizajneri enterijera i superdomaćini otkrivaju kako gostima pružaju nezaboravne boravke.
Objavio/la Airbnb na dan 26. maj 2021.
Materijal za čitanje od 9 min.
Ažurirano na dan 26. maj 2021.

Najvažnije informacije

  • Dajte gostima do znanja šta mogu da očekuju pre nego što rezervišu

  • Komunicirajte s gostima brzo i jasno

  • Pobrinite se da prostor bude čist, udoban i uredan

  • Dodajte lokalne detalje kada je moguće, od umetničkih dela do toaletnog pribora

  • Pružite gostima ugođaj kakav biste vi sebi poželeli tokom boravka u ovom prostoru

  • Otkrijte više u našem kompletnom vodiču za podizanje ugošćavanja na viši nivo

Superdomaćini, preduzetnici i dizajneri enterijera Ketrin i Brajan Vilijamson, vlasnici naloga Beginning in the middle izgradili su preduzeće koje se zasniva na pružanju boravaka vrednih 5 zvezdica. Pošto su ugostili više od 2000 gostiju, podeliće sa nama svoju priču i stručne savete za to kako da vaš dom bude nezaboravan.

Ketrin: „Mi smo pokrenuli preduzeće na Airbnb-u i firmu za dizajn sasvim slučajno. 2013. godine smo se preselili iz Njujorka u Kolambus u Ohaju – Brajan je tu odrastao. Hteli smo više prostora, a ujedno smo tražili mesto gde bismo se skućili i stvorili nešto svoje.“

Brajan: „Kupili smo kuću s tri spavaće sobe – i morali smo da otplatimo preostali dug. Ali nikako nam se nije sviđala ideja da u kući imamo stalnog cimera.“

Ketrin: „Jedan od mojih prijatelja poznavao je nekoga ko je nudio slobodnu sobu na Airbnb-u i predložio nam je da i mi probamo. Tada nismo znali tačno šta je Airbnb. Brajan i ja smo pomislili kako bi bilo sjajno ako bismo ove godine imali samo 10 rezervisanih noćenja…“

Brajan: „Ponudili smo ga i potražnja je bila velika. Ubrzo nakon toga smo ponudili celu kuću. Istraživali smo razne motele širom Kolambusa i boravili u njima dok nismo pronašli onaj koji je bio najmanje loš. Ponekad bismo proveli tamo i po nekoliko uzastopnih nedelja. Znali smo sve radnike i osoblje u hotelu. Ali naravno, takav koncept nije bio održiv.“

Ugošćavanje je za nas oblik umetničkog i kreativnog izraza.
Bryan,
Kolambus, Ohajo

Ketrin: „Otplatili smo dug i na kraju kupili još jednu kuću. Tokom narednih nekoliko godina kupili smo i prodali nekoliko domova, a one koji su nam bili najdraži zadržali smo i objavljujemo ih na Airbnb-u. Napustili smo redovne poslove, otvorili studio za dizajn enterijera (Mix Design Collective), naš brend za izdavanje smeštaja za odmor (The Village Host) i pokrenuli blog (Beginning in the Middle).“

Brajan: „Nama je stvarno stalo da svakom od gostiju pružimo poseban ugođaj. I ta posvećenost gostoprimstvu nam je omogućila da stvorimo život koji zaista volimo. Nezavisno od toga koliko je vaš smeštaj luksuzan, ako kao domaćin možete svojim gostima pružiti izuzetan boravak, dobijaćete znatno bolje utiske i ostvariti porast stope popunjenosti.“

1. Recite gostima šta mogu očekivati

Ketrin: „Jedna od tajni za dobijanje utiska od 5 zvezdica je da gostima kažete šta mogu da očekuju pre nego što pritisnu dugme Rezerviši. Naše kuće su stare, ali smo uložili puno truda da bi bile prijatne, udobne i lepe. Ipak, nisu savršene, pa se trudimo da gostima pružimo što više informacija pre dolaska. Kažemo im, na primer, da podovi i vrata škripe.“

Brajan: „Naša kupatila nisu mnogo velika. Jedna od naših jedinica deli zid sa susedom. Taj podatak istaknemo da bi gosti bili obzirni prema komšijama i trudili se da ne prave buku. Žurke NISU dozvoljene.“

Ketrin: „Imamo staru kadu na nožicama koja je nešto viša od standardne kade – što je bitno gostima koji imaju potrebe u pogledu olakšanog pristupa. Nekim ljudima bi mogle da smetaju ovakve začkoljice. A nekima to možda uopšte neće biti bitno – ali se trudimo da razgovaramo sa osobom za koju znamo da će uživati u kući i njenoj okolini.“

2. Brzo reagujte

Brajan: „Brza i jasna komunikacija s gostima vrlo je važna za doživljaj od 5 zvezdica. Tako bolje pokazujete gostima da konstantno brinete o njima.“

Ketrin: „Ljudi borave u vašem smeštaju na kratko i obično vam se obraćaju samo kad je nešto važno u pitanju. Zato ne bi bilo dobro da dođe do situacije u kojoj su gosti već proveli pola planiranog boravka u vašem smeštaju, a da vi niste odgovorili na njihovu poruku ili rešili nastali problem. Ja odgovaram u roku od 5 minuta, ali ako mislite da nećete moći da odgovorite ljudima u razumnom roku, razmislite o tome da pronađete pomoćnog domaćina da vam pomogne u slanju imejlova i poruka. Činimo sve što je u našoj moći da im pokažemo da smo tu za njih i da nam je stalo. Ponekad to znači da morate da prekinete sve što radite da biste pružili doživljaj od pet zvezdica.“

Saznajte više o saradnji sa pomoćnim domaćinom

3. Neka se osećaju kao kod kuće

Ketrin: „Kada je reč o prostoru i njegovom uređenju, najvažnije je da se gosti tokom boravka osećaju kao da je prostor njihov. Uložite vreme i trud da uredite prostor koristeći nameštaj koji deluje jedinstveno – s lepo uklopljenim površinama i završnim detaljima.“

Brajan: „To ne znači da morate da idete toliko daleko i da preuredite čitavu kuhinju i obložite je mermerom ili da sve mora biti vrhunskog kvaliteta. Mislim da je najvažnije da je prostor čist, udoban i uredan.“

Ketrin: „Gosti treba da se osećaju kao da je sve posebno pripremljeno za njih. Izdvojte vreme i sklonite lične fotografije, porodične uspomene, sitnice, nepotrebne predmete i sve ono zbog čega bi se gosti mogli osećati kao da su u tuđoj kući.“

Brajan: „Važan element u koji vredi uložiti jeste dobar krevet. Dušek ne mora da bude skup, ali ćemo dodati naddušek i dve vrste jastuka: s punjenjem od prirodnih i od veštačkih materijala.“

Ketrin: „Kada je reč o čaršavima, obično biramo čaršave od barem 300 niti kakvi se upotrebljavaju u mnogim hotelima. Treba da budu prijatni na dodir, a ne kao šmirgla, jer, na kraju krajeva, ljudi rezervišu smeštaj kako bi u njemu prespavali. A kao što znamo, posebno kad postanemo roditelji, dobar san je pravi luksuz.“

4. Unesite lokalni pečat

Ketrin: „Kada ljudi dolaze u vaš smeštaj, ne pružate im samo svoj dom, već i doživljaj svog grada. Nastojimo da unesemo lični pečat gde god je to moguće. Mala preduzeća su veliki deo Kolambusove DNK – zato uživamo kad se svi uključe.“

Brajan: „Ponekad gostima ostavimo uzorke nekih lokalnih proizvoda koje volimo, na primer poklon-kartice lokalnih kafića kako bismo ih podstakli da istraže okolinu smeštaja. U domu uvek obezbeđujemo šampon, regenerator i sapun za umivanje lokalnog proizvođača Cliff Original. Imamo prirodni sapun za ruke marke Glenn Avenue. Imamo i kolekciju knjiga The Columbus Book Project čiji je autor lokalni preduzetnik koji predstavlja lokalne umetnike. Kolambus je grad koji nije posebno poznat, ali je izuzetno mesto za život, odrastanje i vredi ga posetiti – a ima toliko toga da ponudi.“

Ketrin: „Volimo da pokazujemo ljudima Kolambus onako kako ga mi vidimo – i volimo kada možemo da napravimo doživljaj koji će navesti ljude da požele da se presele u ovamo.“

Brajan: „Još jedna ideja koju razmatramo kao način da predstavimo zajednicu Kolambusa jeste da svoje domove pretvorimo u umetničke galerije ili klubove za druženje uz hranu. Tako bismo mogli da predstavimo lokalne umetnike koji inače možda ne bi imali priliku da izlože svoje radove. Želimo da izložimo po nekoliko komada u svakoj kući i da ih rotiramo svakih nekoliko meseci. Budite kreativni i razmislite o tome kako vaš dom može da odražava lokalni duh.“

5. Spremite se i za najgore

Brajan: „Uprkos vašim najboljim namerama i trudu da kreirate doživljaj od 5 zvezdica, znajte da će doći do hitnih slučajeva koje ćete morati da rešite – bilo da se radi o pokvarenom klima-uređaju ili razočaranim gostima. Jedna od najgorih situacija koja nam se dogodila bilo je pucanje cevi. Kuća je poplavljena tokom boravka gosta. Neprestano su nas zvali…“

Ketrin: „… Ali mi je telefon bio prazan.“

Brajan: „... A to im je bila prva bračna noć.“

Ketrin: „Bilo je zaista loše. Bila je to velika lekcija za nas. Kad se takve stvari dogode, izvinite se i procenite treba li gostima nadoknaditi štetu ili bi pomogao poklon poput kolačića, boce vina ili poklon-bona za večeru. Ako su se gosti zaista loše proveli, mi ćemo im vratiti novac, ali se to obično ne događa.“

Brajan: „Nastojimo se pridržavati zlatnog pravila da gostima pružimo ugođaj kakav bismo sebi poželeli da boravimo u našem smeštaju. Ugošćavanje je za nas oblik umetničkog i stvaralačkog izraza. Ulažemo ljubav i trud u te prostore, a onda ih stavljamo drugima na raspolaganje. Mnogo nam znači kad osetimo da naši gosti cene uloženi trud.“

Ketrin: „Utisci od 5 zvezdica samo potvrđuju celokupan trud koji ulažemo. Kad renoviramo neki prostor, nadamo se da će neko ceniti dodatni trud koji ulažemo. Mislim da ako se fokusirate isključivo na cifre povezane s ulaganjem u nekretnine, velika je šansa da ćete zanemariti neke od ovih detalja.“

Brajan: „Ugošćavanje nije lako. Zahteva puno truda.“

Ketrin: „Ali nam je to bilo i jako korisno i promenilo živote. Omogućilo nam je da radimo ono u čemu uživamo, a to je uređenje enterijera, kao i da otkrijemo u sebi ljubav prema gostoprimstvu. Dobili smo priliku da pokrenemo sopstveni posao i da ga neprestano širimo. Da nije bilo Airbnb-a, mislim da bi nam bilo mnogo teže da se probijemo u svetu malih preduzetnika i ostvarimo uspeh. To nam je pomoglo da pronađemo svoju specijalnost, a to je istinsko uživanje u renoviranju prostora u kojima će drugi uživati.“

Brajan: „Uspeli smo da iskoristimo svoj preduzetnički duh, ali i kreativnost. Najbolje je kada možete da radite ono što volite – i kada to možete da radite za sebe.“

Ketrin: „Nadamo se da će ovi saveti doprineti da dobijete još više utisaka od 5 zvezdica.“

Srećno ugošćavanje!
Ketrin i Brajan + Bjanka

Najvažnije informacije

  • Dajte gostima do znanja šta mogu da očekuju pre nego što rezervišu

  • Komunicirajte s gostima brzo i jasno

  • Pobrinite se da prostor bude čist, udoban i uredan

  • Dodajte lokalne detalje kada je moguće, od umetničkih dela do toaletnog pribora

  • Pružite gostima ugođaj kakav biste vi sebi poželeli tokom boravka u ovom prostoru

  • Otkrijte više u našem kompletnom vodiču za podizanje ugošćavanja na viši nivo
Airbnb
26. maj 2021.
Da li vam je ovo bilo korisno?