Odredite strategiju cena

Prilagodite raspoloživost i ponudite popuste kako biste odgovorili na potražnju gostiju.
Objavio/la Airbnb na dan 1. dec 2020.
Ažurirano na dan 9. jan 2025.
Odredite strategiju cena
Određivanje konkurentnih cena
Odredite strategiju cena

Redovno revidiranje cene vam pomaže da ostanete konkurentni. Razmotrite sledeće savete dok razvijate svoju strategiju određivanja cena.

Šta treba činiti redovno

Odlučite koliko često želite da pregledate i revidirate cenu. Evo nekoliko aktivnosti u rasporedu koje vam odgovaraju.

  • Oslobodite još noćenja: Odblokirajte sve datume u kalendaru za koje znate da možete da primate goste. To će doprineti tome da se vaš smeštaj češće prikazuje u rezultatima pretrage i može vam povećati zaradu.
  • Prilagodite dužine boravka: Potražite slobodne termine između rezervacija. Ako je period sa slobodnim terminima kraći od minimalnog broja noćenja, niko ne može da rezerviše ta noćenja. Određivanje kraćeg minimalnog boravka na određene datume može doprineti popunjavanju kalendara.
  • Uporedite slične smeštaje: Provera cena rezervisanih i nerezervisanih domova u vašem području može vam olakšati određivanje konkurentne cene.

„Volim da gledam slične smeštaje kako bih mogla da uporedim svoje cene, da se uverim da nemam previsoke ili preniske cene i da jednostavno pronađem ono pravo mesto koje mi odgovara“, kaže Karen, superdomaćin u Nelsonu u Kanadi.

Možete i da uključite Pametne cene u bilo kom trenutku da biste automatski korigovali cenu prema lokalnoj potražnji. Ova alatka je posebno korisna ako želite da optimizujete cene, a da ne morate stalno da ih nadgledate.

Približava se period manje potražnje

Čak i najpopularniji smeštaji mogu imati tihe periode s manje rezervacija. Evo nekoliko načina da istaknete svoj smeštaj dok se pripremate za periode manje potražnje.

  • Ponudite popuste: Popusti na nedeljne i mesečne boravke mogu doprineti popunjavanja kalendara i proređivanju smena gostiju. Dodavanje popusta na rezervacije u zadnjem trenutku može da privuče goste koji rezervišu 1 do 28 dana pre datuma dolaska.
  • Skratite rok za rezervaciju: Ako gostima omogućite da rezervišu bliže datumu dolaska, lakše ćete privući više rezervacija. Izaberite da vreme od rezervisanja do dolaska bude isti dan, zavisno od toga koliko vam vremena treba između rezervacije gosta i njegovog dolaska.
  • Dozvolite kraće boravke: Smanjivanje minimalne dužine boravka privlači goste koji rezervišu kraće boravke. Možete da prilagodite minimalnu dužinu boravka prema danu u nedelji.

„Definitivno vidim više boravaka koji traju kraće“, kaže Džimi, Super domaćin u Palm Springsu u Kaliforniji. „To su boravci u zadnjem trenutku koje ljudi nisu nužno planirali, tako da dva dana predstavljaju dobar odmor. Fleksibilnost je atraktivna.“

Približava se period veće potražnje

Nekoliko Airbnb-ovih alatki može doprineti tome da na najbolji način iskoristite vreme kada je potražnja gostiju veća. Evo nekoliko taktika koje treba uzeti u obzir.

  • Dodajte popust na rane rezervacije: Ponudite popust na rezervacije ugovorene 1 do 24 meseca pre dolaska kako biste privukli goste koji planiraju unapred. Za popuste od 3% ili više, gostima se u rezultatima pretrage i na stranici smeštaja prikazuje posebna oznaka. Vaša cena sa popustom se prikazuje pored vaše prvobitne cene, koja je precrtana.
  • Podesite prilagođenu promociju: Pokretanje promocija je odličan način da ostvarite veći broj rezervacija u određenim periodima. Kada ponudite popuste od 15% ili više, gostima se na stranici smeštaja i u rezultatima pretrage prikazuje posebna oznaka. Postoje određeni uslovi za pokretanje promocije, kao što je da ste u protekloj godini imali najmanje jednu rezervaciju.
  • Povećajte period raspoloživosti: Datume u kalendaru možete da otvorite do dve godine unapred. Vaš smeštaj će se pojaviti u više rezultata pretrage i u kraćoj listi rezultata ako u tom trenutku bude manje raspoloživih smeštaja.

„Ponekad ljudima omogućim da rezervišu godinu dana unapred za letnji odmor ili za Božić šest meseci unapred“, kaže En, superdomaćin u Taragoni u Španiji. „Ljudi koji uglavnom rezervišu unapred obično ne otkazuju. To je važno i zato što ćete tada znati šta predstoji.“

Vi u svakom trenutku upravljate cenama i drugim podešavanjima. Vaši rezultati mogu da variraju.

Domaćinima je plaćeno za učešće u intervjuima.

Informacije u ovom članku su se možda promenile od objavljivanja.

Odredite strategiju cena
Određivanje konkurentnih cena
Odredite strategiju cena
Airbnb
1. dec 2020.
Da li vam je ovo bilo korisno?