Kad počnete da unosite tekst u polje za pretragu, prikazaće vam se predlozi. Za pregled koristite strelice nagore i nadole. Za odabir pritisnite Enter. Ako ste izabrali izraz od više reči, on će biti termin za pretragu. Ako je predlog link, u pregledaču će se otvoriti ta stranica.
Pravila zajednice

Kontinentalna Kina: nepredviđene okolnosti zbog virusa COVID-19

Ažurirano 25. juna 2020.

Ovaj članak objašnjava kako naša Pravila za slučajeve nepredviđenih okolnosti pokrivaju otkazivanja povezana sa bolešću COVID-19 kod rezervacija gostiju iz kontinentalne Kine za smeštaje i Airbnb doživljaje u kontinentalnoj Kini. Ako je rezervacija već počela (datum dolaska je već prošao), pravila za slučajeve nepredviđenih okolnosti ne važe. Za sve rezervacije, osim domaćih rezervacija u kontinentalnoj Kini, informacije o pokrivenosti potražite u našem globalnom članku o nepredviđenim okolnostima u vezi sa bolešću COVID-19. Da biste otkazali u skladu sa pravilima, moraćete da dostavite propratnu dokumentaciju o nepredviđenoj okolnosti.

Koje su rezervacije pokrivene

Pravila se odnose na rezervacije gostiju iz kontinentalne Kine za smeštaje i Airbnb doživljaje u kontinentalnoj Kini. Omogućava otkazivanje rezervacije ako je tačno sve navedeno:

  • Na nju utiču zvanični vladini saveti za putovanja ili ograničenja koja vam ne dozvoljavaju da putujete sa svog polazišta ili do odredišta i
  • Ugovorena je najkasnije na datum objavljivanja saveta ili ograničenja i
  • Datum dolaska nije više od 30 dana posle datuma otkazivanja

Ova pravila ne važe za rezervacije koje su već otkazane:

  • Pre datuma relevantnih vladinih saopštenja ili
  • Na osnovu sporazuma domaćina i gosta

Uzmimo za primer klaster bolesti COVID-19 u Pekingu u junu 2020. Narodna vlada opštine Peking i služba za kontrolu bolesti saopštili su 13. juna 2020. da je nivo rizika određenih područja u Pekingu povećan na srednji ili visok. U ovom primeru, pravila ne važe za otkazivanja pre 13. juna 2020. ni za rezervacije ugovorene posle tog datuma.

Obavezna dokumentacija

Ako vaša rezervacija ispunjava uslove, obratite nam se u roku od 14 dana od datuma otkazivanja. Zatražićemo da dostavite dokumentaciju koja pokazuje razlog zbog kojeg ne možete da putujete ili ugošćavate. Pregledaćemo dokumentaciju i javiti vam se. Može doći do kašnjenja zbog trenutne situacije sa bolešću COVID-19.

Dokumentacija za pogođene osobe

I za goste i za domaćine smeštaja i Airbnb doživljaja:

  • Ako su vlasti označile područje u kom živite kao područje srednjeg ili visokog rizika od zaraze bolešću COVID-19, ili ako vam Health Kit pokazuje crvenu ili žutu boju, treba da nam dostavite snimak ekrana aplikacije Health Kit, zvanično saopštenje o proceni nivoa rizika u datom području, dokaz o rezidentnosti i/ili dokaz o vašoj lokaciji, poput snimka ekrana iz aplikacije sa mapom
  • Ako vam je dijagnostikovan COVID-19, sumnja se da imate COVID-19 ili ste u karantinu zbog bolesti COVID-19, treba da nam dostavite relevantne medicinske dokaze ili dokumentaciju koju ste dobili od vlasti

Dokumentacija o ograničenjima u datom području

Ako su ograničena putovanja u područje smeštaja ili Airbnb doživljaja zbog bolesti COVID-19, domaćin treba da dostavi dokumentaciju o lokaciji datog smeštaja ili Airbnb doživljaja. Tu spadaju:

  • Nalog za karantin izdat od strane lokalne uprave
  • Zvanična ograničenja putovanja ili drugi uslovi povezani sa bolešću COVID-19 izdati od strane lokalne uprave
  • Saopštenje o ulascima ili izlascima ili obaveštenje za objekat ili prostor

Dokumentacija o drugim okolnostima povezanim sa bolešću COVID-19

  • Dokaz da vam je vazdušni ili kopneni prevoz otkazan od strane prevoznika zbog bolesti COVID-19 ili relevantnih javnih smernica
  • Vaša poslovna identifikaciona kartica ili povezana dokumentacija koju ste dobili od poslodavca koja pokazuje vaše obaveze u vezi sa kontrolom bolesti COVID-19

Kako ovo funkcioniše

Ako ste gost, možete da pročitate pravila otkazivanja rezervacije i da nađete opcije otkazivanja tako što ćete odabrati putovanje na stranici Putovanja. Ako vaša rezervacija nije pokrivena, domaćinova pravila otkazivanja važe kao i obično.

Ako ste domaćin, informacije ćete naći na komandnoj tabli za ugošćavanje.

Preporučujemo vam da se obratite domaćinu, odnosno gostu, i porazgovarate o otkazivanju i refundiranju.

Više informacija

Pripremili smo članke za pomoć našoj zajednici u ovom periodu, a nalaze se u Centru sa materijalima. Možete pronaći najnovije informacije o našem odgovoru na COVID-19, od ažuriranja pravila do materijala za domaćine i goste.

Možete i da pročitate Pravila za slučajeve nepredviđenih okolnosti da biste saznali koje okolnosti ona pokrivaju, a koje se ne odnose na COVID-19.

Ako ste domaćin, predlažemo vam da pratite lokalne uslove za sprečavanje i kontrolu bolesti COVID-19. Preporučuje se da unapred komunicirate s gostom i potvrdite nivo rizika u području u kom živi i da li ima dokaz o zdravstvenom stanju koji je kod vas obavezan.

Molimo sve članove zajednice da prilikom interakcije sa drugim članovima naše zajednice imaju u vidu principe poštovanja i uključivanja, kao i naša Pravila nediskriminacije.

Nastavićemo da pratimo primenu ovih pravila. Pratite ovu stranicu da biste bili u toku sa novostima i novim informacijama.

Da li vam je ovaj članak pomogao?

Srodni članci

Zatražite pomoć oko rezervacija, naloga i drugih stvari.
Prijavite se ili se registrujte